Gå til innhold

BK: Skybelte utmed havet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fascinerende himmel som det av og til kan være her på Jæren. I mine øyne er det altfor sterke kontraster i landskapet. Synes både de lyse og de mørke feltene blir for detaljløse. Tror også bildet ville tjent på et kutt i bunnen (inn til vegetasjonen).

Takk for tilbakemelding,dro litt på med kontraster,så eg beveget meg over grensen til det naturlige,ikke uenig i detaljene heller.burde nok hatt med stativ og brukt litt andre innstillinger på kamera,men nå er vi her for og lære,og alle tilbakemeldinger blir satt pris på.

Da eg bor rett ved siden av her bilde er tatt,og i alle retninger herfra, er eg spesielt inntresert i råd for og kunne få til bedre bilder. :)

Lenke til kommentar

Flott med et slikt oversiktsbilde av jærlandskapet og skyene der ute i havet. :)

Jeg er ellers enig i betraktningene som kommer frem her ift kontrast og dybdeskarphet. Jeg sitter også og lurer på om ikke dette motivet hadde gjort seg godt i et panoramaformat, med ganske kraftig kutt i toppen og i bunnen, samt i høyre side for å få bort greinene der.

Lenke til kommentar

Flott med et slikt oversiktsbilde av jærlandskapet og skyene der ute i havet. :)

Jeg er ellers enig i betraktningene som kommer frem her ift kontrast og dybdeskarphet. Jeg sitter også og lurer på om ikke dette motivet hadde gjort seg godt i et panoramaformat, med ganske kraftig kutt i toppen og i bunnen, samt i høyre side for å få bort greinene der.

Likte det godt selv som her litt synd skule vert litt skarpere klart :)

post-252167-0-41066400-1314822845_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Litt overrasket over blendervalget her. Selv om brennvidden ikke er mer enn 18 mm, regner jeg med at det blir redusert dybdeskarphet. Du har mye å gå på mht lukkertiden.

Takk for tilbakemelding,og veiledende tanker.overrasket det forstår eg, prøvde med mye forskjellige innstillinger runt motiv og muligheter her.det sammen med derres og andres tilbakemeldinger gir en større forståelse og muligheter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...