Gå til innhold

21 år, fullført VGS. Kan jeg fortsatt bli lærling? Hvordan?

Condis

Anbefalte innlegg

Hei,

Er 21 år og er i full jobb, har gådd service og samferdsel vg1, vk2 og allmen påbygging.

Føler at det er på tide å skaffe en stødig utdanning mens jeg er motivert og det passer bra inn for meg.

Går ut ifra at jeg kommer til å kjøpe ei leilighet eller et hus om 2-3 år da både jeg og dama mi har spart opp kapitalen, hun går allerede høyskole i kongsberg så det betyr mye for meg at utdanninga mi blir revet unna fort på 2 år f.o.m neste sommer.

Tjener allerede 360 000,- i året og syns det er helt ok men er redd jeg rykker ned om jeg ønsker ny jobb en gang.

- Kan jeg fortsatt få lærlingplass på normalt vis gjennom Vigo? Bor i møre og romsdal men har planer om å flytte å gå lærling i buskerud/kongsberg.

- Eventuellt ønsker jeg å gå et årstudium med bedriftsøkonomi/administrasjon ved høyskolen der. Vil dette lønne seg eller burde jeg gå et år til og få høyskolekandidat status?

Kan fortsatt ta barchelor grad i møre og romsdal om jeg skulle ønske dette senere.

Hva vil være det mest fornuftige å velge da jeg vil litt opp i gradene? Ønsker ikke å være en utdannet butikkmedarbeider med 8,- mer i timen pga fagbrev. Ønsker å jobbe i større bedrifter og sitte i administrasjonen og lignende for en stor bedrift.

Hvilke utsikter har jeg?

Gode tips og studie forslag taes imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at jeg skal prøve å komme langt innen faget, men må velge en rettningslinje nå føler jeg. Kun VGS på samvittigheten er litt tynt.

Vurdere og å prøve å få til å bli lærling i familiebedrifta om det kan la seg gjøre.

Er det noen krav til bedriften man skal gå lærling i?

Lenke til kommentar

Ønsker å jobbe i større bedrifter og sitte i administrasjonen og lignende for en stor bedrift.

Hvilke utsikter har jeg?

Gode tips og studie forslag taes imot med takk.

Hvis du ønsker å sitte i administrasjonen o.l. for en stor bedrift, så må du i de aller, aller fleste tilfeller ta høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...