Gå til innhold

[LØST] Xbox Live m skolenett (brukernavn og passord må skrives inn)

Selda

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med å logge meg inn på Xbox Live med skolenettet. Jeg går på en folkehøgskole hvor man må skrive inn brukernavn og passord for å få tilgang til nettet. Er det mulig å koble xboxen (Xbox Slim) til nettet trådløst?

Jeg får koblet xboxen til routeren og videre står det også at internettet er koblet til, men jeg får det røde krysset mellom internett og Xbox Live. Jeg har prøvd å skrive brukernavn og passord under PPPoE Settings (service navn fylte jeg ikke ut), men da vil den ikke engang koble seg til routeren.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Har ikke lyst til å gå 8 mnd uten å være på Live :p

Takker for alle svar :)

Endret av Selda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

Først ville jeg spurt IT-folkene på folkehøgskolen din.

Men noe som kan funke, er å koble en ethernet kabel mellom PCen og Xbox'en.

Gå deretter inn i Nettverk- og delingssenter, og "Endre innstillinger for nettverkskort".

Høyreklikk på den trådløse nettverkstilkoblingen din, og velg "Egenskaper".

I fanen "Deling", merker du boksen den øverste boksen, og velger "Lokal tilkobling", fra gardinen under :)

Xbox'en vil nå koble seg på gjennom internett som PCen din bruker :)

(Dette funker i det minste om du ikke har den trådløse duppeditten eller Xbox Slim, og ikke vil strekke kabel gjennom hele huset...)

Lenke til kommentar

Skal prøve å få snakket med IT-folka i morgen for det hadde jeg faktisk ikke tenkt på x) Men ethernet kabel mellom PC og Xbox hørtes jo ganske bra ut. Det vil ikke gjøre internett-signalet dårligere? Høyere ping etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...