stappteit007 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Splitter ny bærbar pc (W7), og når man starter den kommer: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Fulgte ikke med noe OS-CD. Står ikke i noe USB, dvd e.l. What to do? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Du må gå i bios eller bootmenu å velge rett disk. De er mest sansynelig glemt å skifte boot prioriteten fra dvd/cd stasjonen til harddisken/ssd'en. Lenke til kommentar
khansencc Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Skal win7 være installert fra før? Da velger du i biosen at den skal starte på harddisken. Hvis ikke velger du CD/DVD og setter inn win7 dvd'en Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Skal være installert ja. Er det under First boot device? Hva heter det jeg skal velge? Dette gjelder ikke min egen data. Jeg videreformidler over telefon, og da er det kjekt å få vite så nøyaktig som mulig. Er ikke på BIOS selv. Edit: Fant det ut. Var jo ikke sååå vanskelig lell Takker! Endret 31. august 2011 av stappteit007 Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 OK, her gikk det litt fort i svingene...var ikke ferdig likevel. Det kommer opp "boot option #1" og "boot option #2" - står på boot configuration uefi boot og pxe rom. Beklager at dette blir rotete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå