weebl Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hei nå har det seg slik at batteriet på min kjære acer timeline har tatt kvelden.. eller mistenker det er batteriet, det som har skjedd er at det enkelt og greit ikke vil lade lengre, trekker jeg ut ladekabelen så slukner maskinen helt, men om jeg setter maskina i dvalemodus så trekker den faktisk den lille mengden strøm den trenger i dvalemodus fra batteriet uten problemer. maskinen ble kjøpt for akurat 2 år siden I dag og jeg vet at garanti/reklamasjon på batterier er forskjellig fra annen elektronikk så jeg lurte på om noen andre her har peiling på hvordan dette regelverket er? for altså batteriet har ikke blitt "utslitt" det hadde begrenset ladekapasitet på 90% før det plutselig endte opp som dette Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Forbrukerrådet har en anbefaling når det gjelder PC batterier. Du kan lese mer her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/To%20ars%20reklamasjonsrett%20pa%20batteri Jens Hammersgård Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 mange takk, skal skrive ut denne artikkelen til når jeg skal innom på mandag å levere fra meg maskina Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det er mulig du bare bruker feil navn på det - men "dvalemodus" (hibernation på engelsk) bruker ingen strøm i det hele tatt. Sovemodus (sleep mode) derimot bruker bittelitt strøm slik som du sier (strøm til RAM men de fleste andre delene i maskinen er avslått). Du sa dvalemodus i kombinasjon med at du trodde dette trakk litt strøm, så enten blandet du navnene ellers har du trukket en feilkonklusjon. Dette bare til din egen informasjon - ikke for å leke språk-politi. -Stigma Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 den blir satt i dvale ja, og batteriet taper seg en prosent eller to over en dag, dette er jo ikke et reelt strømtrekk men det oppstår ikke om maskinen slås av Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Ok, vel jeg ville bare gjøre klart at dvale trenger null strøm. Jeg bruker ofte dvale uten å ha batteri i maskinen i det hele tatt - f.eks. om jeg skal bære maskinen med meg. Det er ingen elektrisk forskjell mellom en maskin som er av og en maskin som er i dvale - så det hørtes litt merkelig ut om batteriet skulle tape seg over natten på ladning på den ene måten men ikke den andre. Jeg tipper t dette heller henger sammen med et slitt batteri som rett og slett mister litt ladning over tid. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå