SniKaZ Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Såg bare alt for avansert ut for min del, så tar helder å henter gamle routeren min Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 QoS er imo ubrukelig i en setting som dette. Bittorrent-programmer er laget for å voldta nettlinja og QoS vil ikke hjelpe noenting etter min erfaring. Det du vil gjøre er å cappe linja på et eller annet vis. Som en foreslo over er kanskje enkleste måten å koble en shitty PC med et program som f.eks SoftPerfect Bandwith Manager mellom modem og trådløs ruter sånn som dette: Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) QoS er imo ubrukelig i en setting som dette. Bittorrent-programmer er laget for å voldta nettlinja og QoS vil ikke hjelpe noenting etter min erfaring. Det du vil gjøre er å cappe linja på et eller annet vis. Som en foreslo over er kanskje enkleste måten å koble en shitty PC med et program som f.eks SoftPerfect Bandwith Manager mellom modem og trådløs ruter sånn som dette: Det kommer helt ann på hvilken QoS og ikke minst hvilken decongestion-protocol du bruker. Det er tross alt ikke bare èn type QoS - det er mange forskjellige metoder med sine egne fordeler og ulemper. Jeg har sett gode resultater selv med heavy torrent-bruk. Jeg vet ikke helt om jeg ville godtatt det som godt nok til spilling for online FPSer - men det er dag og natt å surfe mens torrenter nedlaster på et godt oppsett. Det krever dog en rimelig oppegående ruter - spesiellt om linjen har mye kapasitet. Men det er verdt å si at det er ikke enkelt. Det krever en del research - og hver QoS løsning må som regel skreddersys en del for sitt bruksområde for å kunne fungere optimalt. -Stigma Endret 3. september 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ta en prat med de du bor med og be dem cappe opphastigheten samt antall connections, da vil det nok gå bedre for deg. nedhastighet pleier som regel ikke være noe problem, men skal du være hard på det så spør om de kan cappe denne også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå