Gå til innhold

Begrense max hastighet på hver enkelt bruker?

SniKaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QoS er imo ubrukelig i en setting som dette. Bittorrent-programmer er laget for å voldta nettlinja og QoS vil ikke hjelpe noenting etter min erfaring.

Det du vil gjøre er å cappe linja på et eller annet vis. Som en foreslo over er kanskje enkleste måten å koble en shitty PC med et program som f.eks SoftPerfect Bandwith Manager mellom modem og trådløs ruter sånn som dette:

post-39786-0-66571200-1315008940_thumb.gif

Lenke til kommentar

QoS er imo ubrukelig i en setting som dette. Bittorrent-programmer er laget for å voldta nettlinja og QoS vil ikke hjelpe noenting etter min erfaring.

Det du vil gjøre er å cappe linja på et eller annet vis. Som en foreslo over er kanskje enkleste måten å koble en shitty PC med et program som f.eks SoftPerfect Bandwith Manager mellom modem og trådløs ruter sånn som dette:

post-39786-0-66571200-1315008940_thumb.gif

Det kommer helt ann på hvilken QoS og ikke minst hvilken decongestion-protocol du bruker. Det er tross alt ikke bare èn type QoS - det er mange forskjellige metoder med sine egne fordeler og ulemper. Jeg har sett gode resultater selv med heavy torrent-bruk. Jeg vet ikke helt om jeg ville godtatt det som godt nok til spilling for online FPSer - men det er dag og natt å surfe mens torrenter nedlaster på et godt oppsett. Det krever dog en rimelig oppegående ruter - spesiellt om linjen har mye kapasitet.

Men det er verdt å si at det er ikke enkelt. Det krever en del research - og hver QoS løsning må som regel skreddersys en del for sitt bruksområde for å kunne fungere optimalt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...