_Talon_ Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Heh, ser for meg at man ikke glemmer den dagen man blokkerte luftinntaket litt for lenge med dyna og magnesiumet tok fyr med det første Med et antenningspunkt på rundt 630 grader C tror jeg det er noe annet som tar fyr først... Du må vel ha en massiv overklokk i tillegg Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Er ett pent klipp på YouTube hvor en faller og tryner på en sykkel av karbonfiber... Den går over til en støvsky for det meste, med noen deler som henger sammen. Jeg antar at de som mister laptopen i gulvet (Referer til den siste tiden med historier av de som har mistet laptopen i bakken og kommer til lagringsforumet for recovery hjelp, noen har hatt gode historier her.) vil få til noe lignende i anslagskraft med lignende resultat. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Er ett pent klipp på YouTube hvor en faller og tryner på en sykkel av karbonfiber... Den går over til en støvsky for det meste, med noen deler som henger sammen. Tipper det er en sykkel av en karbon legering eller en eller annen kompositt variant. Karbonfiber brukes i hovedsak på tekstiler og polymer materialer for å forsterke de. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Er ett pent klipp på YouTube hvor en faller og tryner på en sykkel av karbonfiber... Den går over til en støvsky for det meste, med noen deler som henger sammen. Slightly off-topic her, men link? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Takket være smale rammer skal en typisk 13-tommersmodell nå ha plass til et 14-tommers panel osv. Dette er noe jeg har savnet i flere år, stort av samsung å innføre når Apple oppdager at man faktisk kan ha tynne rammer på en skjerm får vi satse på at Samsung saksøker dem man kan studere mackbook air sin fantastiske ramme her http://img.gfx.no/958/958816/MacBook_Air_full.jpg Noen år for sent, lille troll: Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det hjelper lite at 17" macbooken har tynn ramme når de mindre modellene (som samsung konkurerer mot) har så tykk ramme at de nesten er å regne som 2" større enn hva skjermen skulle tilsi. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 jeg har det inntrykket så lenge det er Mac så kan de bruke dyre materiale , folk vil likevel betale mye for produktene . Når konkurentene forsøker det samme så blir produktet for dyrt 2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 jeg har det inntrykket så lenge det er Mac så kan de bruke dyre materiale , folk vil likevel betale mye for produktene . Når konkurentene forsøker det samme så blir produktet for dyrt Tja blir jo litt som om at Toyota skal lage en bil ala Mercedes sine sportssedaner. De bruker samme materialer og komponenter som gir samme ytelse. Skal de selge må de allikevel ligger under Mercedes i pris, ellers vil kundene kjøpe Mercedes. Merkenavn betyr en del. Uansett så så vi jo at Asus slet med å gjøre sin mac konkurrent så billig som de hadde tenkt i utgangspunktet. Mac er rett å slett ikke så dyrt som folk skal ha det til om man ser det i forhold til design, materialvalg, ytelse osv osv.Men tror ikke jeg noen gang blir en Mac eier. Men holder alltid dørene åpne for gode produkter. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 jeg har det inntrykket så lenge det er Mac så kan de bruke dyre materiale , folk vil likevel betale mye for produktene . Når konkurentene forsøker det samme så blir produktet for dyrt Tja blir jo litt som om at Toyota skal lage en bil ala Mercedes sine sportssedaner. De bruker samme materialer og komponenter som gir samme ytelse. Skal de selge må de allikevel ligger under Mercedes i pris, ellers vil kundene kjøpe Mercedes. Merkenavn betyr en del. Uansett så så vi jo at Asus slet med å gjøre sin mac konkurrent så billig som de hadde tenkt i utgangspunktet. Mac er rett å slett ikke så dyrt som folk skal ha det til om man ser det i forhold til design, materialvalg, ytelse osv osv.Men tror ikke jeg noen gang blir en Mac eier. Men holder alltid dørene åpne for gode produkter. jeg har aldri helt forstått poenget med å betale så ekstremt mye for designet. Hvis man likevel skal sammenligne så må det bli Bang og Olufsen vs Apple. Begge satser på design på hvert sitt område Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Nei ikke jeg heller. Men folk gjør det. Selv forsøker jeg å få så mye for pengene som mulig samtidig som produktet oppfyller mine krav. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det hjelper lite at 17" macbooken har tynn ramme når de mindre modellene (som samsung konkurerer mot) har så tykk ramme at de nesten er å regne som 2" større enn hva skjermen skulle tilsi. Bildet viser faktisk en PowerBook fra 2005, for å illustrere at det er noen år siden Apple oppdaget at man kan ha tynne rammer rundt en skjerm. Vi kan for så vidt like gjerne gå 10 år tilbake, til 2001 og PowerBook G4 Titanium 15": Av dagens maskiner har både 15" og 17" MacBook Pro tynne rammer, og siden Samsung Series 7 vil bli levert med både 14" og 15.6" skjermstørrelser vil jeg tro de også konkurrerer mot andre 15" bærbare. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det hjelper lite at 17" macbooken har tynn ramme når de mindre modellene (som samsung konkurerer mot) har så tykk ramme at de nesten er å regne som 2" større enn hva skjermen skulle tilsi. Bildet viser faktisk en PowerBook fra 2005, for å illustrere at det er noen år siden Apple oppdaget at man kan ha tynne rammer rundt en skjerm. Det er jo fint de har oppdaget det, mindre fint at de ikke benytter seg av det, kanskje spesielt på maskinene der det er viktigst (MBA) AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det hjelper lite at 17" macbooken har tynn ramme når de mindre modellene (som samsung konkurerer mot) har så tykk ramme at de nesten er å regne som 2" større enn hva skjermen skulle tilsi. Bildet viser faktisk en PowerBook fra 2005, for å illustrere at det er noen år siden Apple oppdaget at man kan ha tynne rammer rundt en skjerm. Nei jøss så innovativt, bare dobbelt så tykke kanter som Thinkpad T20 fra 2000 har, ikke minst så er dette en 14".. Jo mindre skjermen er jo mer imponerende blir tynne kanter - og jo viktigere blir det, og det er her apple feiler totalt. IBM flekset litt på sine muskler med sin siste ultraportable maskin X41 http://www.swotti.com/tmp/swotti/cacheDGHPBMTWYWQGEDQX/imgthinkpad%20x411.jpg fra 2005 , og lenovo holdt tradisjonen i gang gjennom X60 og X61. Det er her samsung nå har plukket opp ballen, på maskiner som er mindre enn 15.4". Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det er her samsung nå har plukket opp ballen, på maskiner som er mindre enn 15.4". Eventuelt har de tatt for seg sin egen Q30 fra 2005, 12,1" skjerm med meget tynn ramme rundt skjermen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Karbonfiber? Stakkars de som mister laptoppen i gulvet. Ikke bare risikerer de at harddisken ryker, men laptopen blir bokstavelig talt... PULVER! Seriøst ? Gaffelen på min Hard Rocx hybrid er av karbon, og har ennå ikke måtte hente fram støvsugeren etter en sykkeltur... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Bildet viser faktisk en PowerBook fra 2005, for å illustrere at det er noen år siden Apple oppdaget at man kan ha tynne rammer rundt en skjerm. Skjønner ikke poenget med den tjukke rammen. ser jo utt somen asus eee Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) På en 11,6" gjør den tykke rammen på skjermen at du får et større tastatur enn du ellers ville fått, dette synes jeg er meget viktig i denne "knote-taste" størrelsen. Disse gamle produktene dere linker til hadde topp og bunn katode CFL i dag er det ofte edge-led (på sidene) som lager litt tykkere rammer på de rimeligere modellene. Men jeg tar gjerne tykkere rammer på en 11,6" for å få et tastatur man kan leve med. Endret 2. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 På en 11,6" gjør den tykke rammen på skjermen at du får et større tastatur enn du ellers ville fått, dette synes jeg er meget viktig i denne "knote-taste" størrelsen. Disse gamle produktene dere linker til hadde topp og bunn katode CFL i dag er det ofte edge-led (på sidene) som lager litt tykkere rammer på de rimeligere modellene. Men jeg tar gjerne tykkere rammer på en 11,6" for å få et tastatur man kan leve med. 11.6-tommere er et segment der størrelse er svært viktig, og man allerede inngår ganske kraftig kompromiss for å få størrelsen man vil ha, det er minimalt hvor mye mindre enn "fullstørrelse" tastene blir om man hadde hatt mindre rammer. Og selv om man må ha det samme arealet, så ville en tynnere ramme kunne gi større skjerm, som uansett er en fordel. Apple som produsent har forøvrig ingen rimelige modeller. AtW Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 På en 11,6" gjør den tykke rammen på skjermen at du får et større tastatur enn du ellers ville fått, dette synes jeg er meget viktig i denne "knote-taste" størrelsen. Disse gamle produktene dere linker til hadde topp og bunn katode CFL i dag er det ofte edge-led (på sidene) som lager litt tykkere rammer på de rimeligere modellene. Men jeg tar gjerne tykkere rammer på en 11,6" for å få et tastatur man kan leve med. Dersom du hadde valget mellom to maskiner, der den utvendige størrelsen og tastaturet var lik på begge, ville ikke du gått for den med en større skjerm i stedet for en med tykkere kant rundt skjermen? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Men jeg tar gjerne tykkere rammer på en 11,6" for å få et tastatur man kan leve med. Enig der men tar man for seg apple sin 11,6", da kunne man faktisk hatt en maskin. samme størrelse, samme tastatur. og en skjerm på kanskje over 13". eller som artikkelen sier en 13" i 11" inpakning. men dette kommer vel. vil en maskin med backlit LED bli tykkere en edge led? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå