ThaHoward Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Hei, jeg lurer på om jeg begynner å få en visdomstann. Har hørt at man ikke får det før i tjueårene, og jeg er bare 16 så det er litt rart. Uansett så er det helt bakerst i høyre tannrad, så kan jeg kjenne en tagg på en måte fra en annen tann bak den bakerste. Kjenner også en svær klump rett ved denne taggen, og når jeg føler med fingerene kan jeg kjenne at den på en måte er inne i denne klumpen. Noen ganger så gjør det vondt når jeg spiser mat og tygger bakerst. Og andre ganger så blir det ganske irritert ellers. Er dette en visdomstann? Må jeg fjerne den hos tannlegen? Endret 31. august 2011 av ThaHoward Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det høres jo ut som en visdomstann og dukker som regel opp fra 17 år og senere - altså ikke helt usannsynlig at du kan ha det. Det kan også være noe som har satt seg fast og gjort at tannkjøttet er betent - så det greieste er jo å høre med tannlegen (før du må betale masse for det senere). Det er ikke gitt at du må fjerne visdomstenner når de kommer - det er først når de er i veien for de andre tennene (presser på/skjevhet etc) som det kan være greit å fjerne de. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Tror nok ikke at det er betennelse. Kan kjenne at det er en tann som er under der, og en del av tannen stikker ut .Siden jeg er under 18 kan jeg da fjerne dem uten å betale noe? Kan jeg da eventuelt dra en hvit løgn og si at alle fire gjør sånn at det gjør vondt? Sånn at jeg da slipper å betale for å fjerne dem senere altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå