Aizen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvordan er skjermen på denne pcen? finner det ikke på google:P er den matt eller blank? Har ikke noe særlig erfaring annet en med denne bærbare pcen jeg bruker nå, acer aspire 5920g:P Det jeg skal frem til er egentlig om den har en skjerm som "skinner" veldig mye? har hørt at "matte" skjermer skal vist nok være best med tanke på at de ikke gir speilbilde av lys osv:P Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 G74SX har høyglans skjermoverflate som noen betegner som blank skjerm. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Vil bare legge til, at det at skjermen er blank har aldri plaget meg på den pcn. Det er i hvertfall den beste laptop skjermen jeg har prøvd hittill, med tanke på spill og film. Flotte farger og skarpe bilder, de på jobben stod å sikla på den for å si det sånn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Vil bare legge til, at det at skjermen er blank har aldri plaget meg på den pcn. Det er i hvertfall den beste laptop skjermen jeg har prøvd hittill, med tanke på spill og film. Flotte farger og skarpe bilder, de på jobben stod å sikla på den for å si det sånn Så lenge lysforholdet er korrekt, gir blanke skjermer bedre bilde enn matte skjermer. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 BTW noen som kan si om det følger med mus og veske uansett vilken modell man kjøper? og såklart.....er musen noe bra:P? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Det fulgte ikke noen av delene med min modell http://www.dustinhom...duct/5010601025 , men ser at denne har veske med http://www.dustinhom...duct/5010598258 Her skjønner jeg ikke prisforskjellen på 1.456 kroner i favør av modellen jeg valgte som ikke står i forhold til hva som følger med på den andre. Min modell har 2 disker hvor en veske omtrent utgjør det disk 2 koster. Likevel er veskemodellen altså ca. 1500 dyrere med en disk, forstå det den som kan. Hos komplett følger det med Gaming Bag og ditto mus på noen modeller, men prisene der er betydelig høyere enn hos Dustin hvis man ser på utstyret for øvrig. Dette er den rimeligste modellen med bag og mus http://www.komplett....ku=647517#extra som er priset til 13.295 hos komplett, og har en kraftigere CPU enn de fleste andre modellene. Endret 30. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 ok:) har egentlig bestemt meg for en http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-22-8gb-750-gtx560-blu-ray-173-w7hp/product/5010610253 sånnen:) Står nyhet ser jeg og at det er en 2.2ghz cpu isteden for 2.0 Men lurer på 1 ting. Er det virkeligt så mye bedre å ha en ssd hardisk i en bærbar? noen som har en asus g73/74sx med ssd og kan si om det faktisk er noe forskjell? for isåfall har jeg lyst på en:P kan jeg da kjøpe den modellen jeg har linka til og bare kjøpe med en ssd? og da er vel spørsmålet HVORDAN jeg overfører oset til den hardisken? er det lett og følger det med os disk på asusen`? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det følger med rekonstruksjons system i en skjult partisjon på harddisken som du kan nå ved å trykke <F9> i oppstarten. Det følger også med verktøy for å legge nevnte konfigurasjons system ut på 4 stk. DVD plater som du senere kan bruke til å opprette systemet på en ny SSD disk eller hardisk slik det var på harddisken som fulgte med. Sitat fra manualen: "The Recovery Partition quickly restores your Notebook PC’s software to its original working state. Before using the Recovery Partition, copy your data files (such as Outlook PST files) to USB storage devices or to a network drive and make note of any customized configuration settings (such as network settings). About the Recovery Partition. The Recovery Partition is a reserved space on your hard disk drive used to restore the operating system, drivers, and utilities installed on your Notebook PC at the factory." Sitat slutt. SSD som OS-Disk mer enn halverer oppstarten for hvilken som helst maskin, og vil gjøre at du opplever maskinen som noe raskere i vanlig bruk, så jeg vil svare ja det utgjør en forskjell. Hvis du derimot ikke slår av maskinen mellom hver gang du bruker den, men setter den i hvilemodus så blir ikke forskjellen merkbar i praksis annet enn rett etter en kaldstart. Når den har stått på en stund virker også en maskin som dette med vanlig harddisk rask. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 så egentlig er det ikke noe behov annet en raskere start? spill går ikke merkbart fortere osv? Tror jeg da bare kjøper uten:) takk for hjelp:) Drar jeg minecraft på denne på grei grafikk? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 En annen fordel med SSD er at den tåler en støt, spinner disken pga du trykket lagre og du løfter opp laptopen og setter den ifra deg kan disken dø av slaget. Er det 5k rpm disken har er det iallefall en forbedring med SSD . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) så egentlig er det ikke noe behov annet en raskere start? spill går ikke merkbart fortere osv? Tror jeg da bare kjøper uten:) takk for hjelp:) Drar jeg minecraft på denne på grei grafikk? Du kunne trygt kjøpt en pc til 4000 og dratt Minecraft veldig bra. En annen fordel med SSD er at den tåler en støt, spinner disken pga du trykket lagre og du løfter opp laptopen og setter den ifra deg kan disken dø av slaget. Er det 5k rpm disken har er det iallefall en forbedring med SSD . De fleste laptoper så selges idag selges med bevegelsesensorer som stopper harddisk aktivitet når den registrer akselerasjon (som i f.eks. fall). Da skal det godt gjøres at harddisken dør av støtt før resten av PCen gjør det. edit: rettet quote kode feil :-) Endret 30. september 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 heheh minecraft var en spøk:P mente tetris;) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 er 7,5k rpm Du mener nok 7.2K RPM. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 noen som har asus g74sx som kan si om den drar the witcher 2 på high?(ikke ultra) Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Jeg sitter her og skriver på min Acer 5935G som er utstyrt med et NV GT240M grafikkort. Dette har til nå gjort nytte for seg, men det kan vel med sikkerhet sies å være rimelig utdatert med tanke på hva slags titler som kommer nå i høst. Jeg vurderer derfor å hoppe på G74SX-toget, men trenger å ha avklart en ting før jeg eventuellt skaffer meg en ny maskin. Jeg har lett høyt og lavt men klarer ikke å finne ut av om disse maskinene blir levert med GPU'en som har 192-bits minnebuss (60GB/s) eller 128-bits (40GB/s) minnebuss. De amerikanske utgavene; G74SX-XT1, G74SX-TH71 og G74SX-A1 leveres med 192-bits kanal, men hvilke modeller de samsvarer med på det norke markedet vet jeg ikke. Nedenfor har jeg listet opp noen av de utgavene som er til salgs i Norge. Noen som har kjøpt disse og kan si noe mer? Komplett: G74SX-TZ087V G74SX-TZ042V G74SX-TZ236V G74SX-91092V G74SX-91074V G74SX-91287V Multicom: G74SX-TZ099V Dustin: G74SX-TZ236V G74SX-TZ078V G74SX-91111V G74SX-TZ099V - xm8 Endret 1. oktober 2011 av xm8 Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 noen som har asus g74sx som kan si om den drar the witcher 2 på high?(ikke ultra) Witcher 2 går helt utmerket på high. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Noen som har kjøpt disse og kan si noe mer? Dustin: G74SX-TZ078V Har denne, og legger ut et bilde så ser du selv at det er snakk om 192bit: Endret 1. oktober 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Noen som har kjøpt disse og kan si noe mer? Dustin: G74SX-TZ078V Har denne, og legger ut et bilde så ser du selv at det er snakk om 192bit: Du har G74SX-TZ078V jeg ser at på dustinhome.no er det en som har kjøpt denne som sier: "jeg har ingenting negativt å si - bortsett fra EN ting: "Høyglans skjerm" - dette er et STORT problem hvis du ikke skal sitte på en mørkt rom med den hele tiden. I et klasserom, arbeidsplass - er det altfor mye refleksjon i skjermen!!!!!" Er det virkelig sååå mye problem:(? jeg har tenkt å kjøpe denne og har ikke lyst å bli skuffet med skjermen:( kommer bare til å ha den på rommet mitt og har ikke noe sollys inn mens jeg bruker pcen. går det ann å sammenligne denne skjermen med macpro sine pcer? er det DET som menes med høyglans? for synest ikke det er så galt annet en vis du er ute i sommer vær:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå