Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelp ! Min Asus har gått banans !

 

Jeg gjorde en reinstallation i dag og hele maskinen har klikket. Hver gang jeg skrur den på så er den som første gang når jeg kjøpte den, men etter det så begynner CMD å åpne seg og så kommer det en tekst i høyre hjørne der det står noe med at retting pågår, vent.

Og hele maskinen bare skrur seg av og på, hele tiden!

Vær så snill hjelp meg ! Etter det så kommer '' Configuring the system. Please wait... ''

-Nanek

 

NB: Windows 7 har skiftet seg fra norsk til engelsk

Den installerer div. drivere og bloatware så du må bare la den drive på.

Første gangen jeg gjorde det ble jeg også frustrert å begynte å blande meg borti hva PCn drev med og endte opp uten driver til skjermkortet.

 

:wee:

Lenke til kommentar

Etter ett vellykket forsøk med å få laget en Hackintosh av denne datamaskinen ble det litt kjedelig - så jeg bestemte meg for å slette OS X å få satt sammen alle partisjonene igjen.

 

Jeg fulgte ikke helt med på hva jeg gjorde og ble spurt om å formatere en disk (H:), jeg trykket 'Ja' fordi jeg trodde dette var den jeg installerte os x på.

 

Men etter at det var ferdig så så jeg over partisjonene og så at den jeg hadde formatert var 200MB, mens jeg installerte os x på en 40gb partisjon. Jeg lurte på om noen kunne åpne diskmgmt.msc og se hva jeg har slettet og om det var noe viktig.

 

Vær så snill å si at det ikke var recovery partisjonen - jeg har følelsen om at jeg kommer til å trenge den så som jeg prøver å dual boote Ubuntu..

 

Samt alle partisjonen på Disk 1 vises nå som 'Enkelt Volum' (brun-gul farge) og under disk navnet står det: 'Dynamisk' hvor det på Disk 0 står 'Standard'.....

 

Hva i all verden har jeg gjort nå? :cry:

 

EDIT: Så over en gang til nå å ser at jeg har to E: partisjoner, den ene 195gb(200) og den andre 37gb(40)?

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Sønnen min er på jakt etter en gaming laptopp, og har nå spart en del. Har et par spørsmål til denne laptoppen.

 

Ser på denne på Komplett.no : Komplett.no link

 

*Er dette fremdeles det beste kjøpet 10-15k kr klassen for gaming?

 

*Kommer de med 2 stk harddisk-slotter, slik at det er enkelt å legge til en SSD, samtidig så en beholder orginal HD?

 

*Har ny modell blitt annonsert, slik at dette nå er en utgående modell?

 

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar

Sønnen min er på jakt etter en gaming laptopp, og har nå spart en del. Har et par spørsmål til denne laptoppen.

 

Ser på denne på Komplett.no : Komplett.no link

 

*Er dette fremdeles det beste kjøpet 10-15k kr klassen for gaming?

 

Tviler på om du finner noen bedre pris/ytelse, særlig nå som den er satt ned i pris.

 

 

 

*Kommer de med 2 stk harddisk-slotter, slik at det er enkelt å legge til en SSD, samtidig så en beholder orginal HD?

 

Ingen grunn til å legge til en SSD egentlig, siden den har SSD/Hybrid HDD som er omtrent like rask som en med dedikert SSD for OS/prog. Men den har plass for ekstra SSD.

 

 

*Har ny modell blitt annonsert, slik at dette nå er en utgående modell?

 

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

 

Den kom i butikkene nå i høst, så noen ny modell er vel ikke på trappene umiddelbart.

Lenke til kommentar

Sønnen min er på jakt etter en gaming laptopp, og har nå spart en del. Har et par spørsmål til denne laptoppen.

 

Ser på denne på Komplett.no : Komplett.no link

 

*Er dette fremdeles det beste kjøpet 10-15k kr klassen for gaming?

 

*Kommer de med 2 stk harddisk-slotter, slik at det er enkelt å legge til en SSD, samtidig så en beholder orginal HD?

 

*Har ny modell blitt annonsert, slik at dette nå er en utgående modell?

 

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

 

Det er uten tvil et godt valg, men til gaming så finnes det bedre alternativer i denne prisklassen. Den beste til gaming er jo uten tvil Multicom sin Kunshan (Som du får til 14-15000kr med Radeon 6990M som er ca. det beste grafikk kortet til bærbar... sett bort fra SLI).

 

Samsung har også en bærbar til 14-15k med Radeon 6970 som er nesten like god som 6990M.

 

Og til slutt har vi altså MSI sine bærbare med GTX570M, som også gjør en bedre jobb til spilling enn ASUSen.

 

Så Asus er desverre ikke det beste valget! De vil komme med en ny serie, litt usikker på når osv.

Lenke til kommentar

Det er uten tvil et godt valg, men til gaming så finnes det bedre alternativer i denne prisklassen.

 

Sant nok, med modifikasjoner.

 

Den beste til gaming er jo uten tvil Multicom sin Kunshan (Som du får til 14-15000kr med Radeon 6990M som er ca. det beste grafikk kortet til bærbar... sett bort fra SLI).

Sikkert, men spekket opp til noe tilsvatrende ASUS'n, så kommer den 16 118,-, og du får mer Hardware i ASUS'n, bortsett fra GPU, og kanskje kortere leveringstid; http://www.multicom....2199-10606915-1

Samsung har også en bærbar til 14-15k med Radeon 6970 som er nesten like god som 6990M.

Det er den som kommer nærmest + kr.1000.-; http://www.komplett....ku=647971#extra

Men les Samsung Series-7 tråden først for å se hvor fornøyd brukerne er.

 

Og til slutt har vi altså MSI sine bærbare med GTX570M, som også gjør en bedre jobb til spilling enn ASUSen.

Den eneste butikken som "påstår" de har den på lager skal ha 15949,- for den. Alle de andre butikkene som ikke får den på lager før i Februar har priser fra 17067,- til 18529,-.

http://prisguide.tek...30qm-ssd-153394

 

Så Asus er dessverre ikke det beste valget! De vil komme med en ny serie, litt usikker på når osv.

 

Det er alltid "noe nytt rett rundt hjørnet, spørsmål er hvor lenge man ønsker å sitte på gjerdet og vente.

Lenke til kommentar

På en gaming PC er det jo GPUen som er viktigst.

 

Dimind linket til en Asus til 15000kr...

 

Han kan like gjerne kjøpe denne Asusen til 10000kr:

 

http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-22-8gb-1000-gtx560m-173-w7hp/product/5010610280?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Da vil han få noelunde samme ytelsen i spill som den til 15k.

 

 

 

Skal han først opp i ytelse, så må han få en PC med bedre GPU, og da er det bare Samsung, MSI & Multicom Kunshan som er bedre valg.

 

Så enkelt er det!

 

PS: Han nevner vel ikke at den MÅ ha 17".. Så da kan denne fra Multicom være et godt valg også:

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;c:100561;fl:0#2186-4206736-1;2321-3754188-1;2550-10501975-1;2191-10582288-1;2193-10500502-1;2456-10607588-1;2187-10583002-2;2185-10600332-1;2189-10606913-1;2188-3880824-1;2190-10553707-1

 

14800kr, med 80gb SSD, 500gb vanlig harddisk, og det viktigste: 6990M! (15.6" versjonen).

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar

På en gaming PC er det jo GPUen som er viktigst.

 

Ingen tvil om det, så spørsmålet blir om man er villig til å betale for den "teoretiske" benchmark ytelsen i et litt bedre GPU, eller om nVidia 560 holder mål for den spillingen som skal drives?

 

 

 

Dimind linket til en Asus til 15000kr...

 

 

Han linket til en 17.3" 3D ASUS 74sx til 12995.-

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Nå er touchen fikset med å gå inn på bios og skru av MEN nå tror jeg lyden har klikket:P har installert lyddriveren omigjen men er enda rar:(

er slik at lyden går ifra høyre til venstre helt random:(

trodde først det var filmen og spillene sin skyld men merker nå at det skjer hvor som helst:( noen tips?

 

tror jeg har fikset det:D

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Men er det noen andre som har problem med at der venstre håndflaten ligger er knirkete? noe jeg kan gjøre for å fjerne knirkinga?:( har irritert meg lenge nå men vet ikke hva jeg kan gjør:(

Høyre håndflate hos meg knirker når jeg trykker den ned, men jeg må gjøre det med vilje for i det heletatt å legge merke til det.

 

Prøv teip.

Lenke til kommentar

Men er det noen andre som har problem med at der venstre håndflaten ligger er knirkete? noe jeg kan gjøre for å fjerne knirkinga?:( har irritert meg lenge nå men vet ikke hva jeg kan gjør:(

Høyre håndflate hos meg knirker når jeg trykker den ned, men jeg må gjøre det med vilje for i det heletatt å legge merke til det.

 

Prøv teip.

går ikke med teip. da dekker jeg hullene og cdrommen.

jeg trenger ikke trykke med vilje lenger engang. er det som er så dumt. knirker hele tiden. og er ikke bare en plass det er dårlig byggekvalitet. Er helt nederst i midten der ved museknappene og:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...