Gå til innhold

HTC Desire HD - dårlig GPS-dekning

jotto

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Desire HD og har følelsen av at GPSen får dårligere og dårligere dekning. Jeg googlet litt, og noen mener at antenna har en tendens til å løsne.

Jeg sammenlignet min og en annen Desire HD med appen "GPS Test". Den andre telefonen hadde veldig mye bedre GPS-mottak. Innendørs fikk jeg henholdsvis 0 mot 4 satellitter på min og den andre mobilen. Utendørs fikk jeg 4 svake mot 8 sterke.

Er det noen andre som har opplevd dette? Jeg vurderer å levere inn min til service. Kjipt å være uten telefon i noen uker, men GPSen har blitt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan so se om signalet blir bedre hvis du klemmer på dekselet med led-blitsen (der gps-antenna sitter) mens du tester. Riktignok risikerer du til en viss grad å blokkere signalet med fingeren, men det kan gi en pekepinn på om det er kontakten der som er dårlig.

Lenke til kommentar

Hei

Har samme problemet med min nye desire s, har før hatt htc tattoo og da har gps fungert som en drøm. nå er gps bortimot ubrukelig. Prøvde å klemme bakpå dekselet og dette ga umiddelbar reaksjon hos "gps test" som fant 2 satellitter innendørs. Hva betyr dette, og hva bør jeg gjøre?

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...