Gå til innhold

[Løst] Problemer med installasjon av Windows på SSD

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny datamaskin med SSD. Da jeg skulle installere windows 7 på SSD'n, restartet maskina plutselig midt under installasjonen. Da den bootet og kom inn i "windows" igjen fikk jeg beskjed om at installasjonen ikke var fullført grunnet rebooten, og at jeg skulle installere windows på nytt.

Dette ble forsøkt, men installasjons-programmet hadde problemer med å finne disken. Da den endelig fant disken gjentok rebooten seg, og jeg var tilbake der jeg startet.

Denne ssd'n var en Corsair F40GB2-A. Jeg sendte inn denne og installerte windows på en tradisjonell HDD. Dette gikk uten problemer. Nå har jeg fått erstattet SSD'n med en ny.

Nå prøver jeg installering av windows på nytt, men det samme problemet oppstår. Datamaskinen rebooter midt under installasjonen slik at den ikke blir fullført.

Gjør jeg noe galt ettersom installasjonen går prikkfritt på HDD, eller er det noe galt med den nye SSD'n også? Finnes det kjente problemer med Corsair SSD og Zotac / intel?

Jeg har prøvd med Windows 7 Enterprise 32bit, Windows 7 Pro 64bit.

Datamaskinen består av

ZOTAC H67ITX WiFi

Corsair F40GB2-A

Intel® Core™ i5-2500K

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB

Chieftec Nitro Series BPS-650C

Håper på mange oppklarende svar...

Endret av OleBr0mm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke veldig mange erfaringer med SSD ennå, men det jeg har opplevd er at de er utrolig "flakey" og lider av mye "gremlins" :p

Jeg hadde lignende problemer, avinstallerte disken, reinstallerte den (kabler og alt) og satt disken i en annen fysisk posisjon (opp-ned) og har ikke hatt problemer igjen så langt...

Det var ingen åpenbar forklaring, og vil neppe funke for veldig mange, men... worth a shot? Eventuelt sjekke hva, om noe, mobofabrikanten har å si om SSD'er.

Gremlin:

"a mischievous invisible being, said by airplane pilots in World War II to cause engine trouble and mechanical difficulties."

;)

Endret av Runinho
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte mail til zotac og spurte om det var noen kjente problemer med deres hovedkort og denne typen ssd. Fikk dette til svar:

Dear Customer,

I remember a customer having a similar issue unsure if it was the same

board, he reset the BIOS to 'optimal defaults' and the SSD then worked fine,

he also reported standard mechanical drives working previously to resetting

BIOS.

Kindest Regards,

Eurotech Team

Etter å ha gjort dette fungerte SSD'n og installasjonen gikk fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...