Gå til innhold

Prøver meg en gang til - til teknisk og dere andre

Anbefalte innlegg

Hei igjen - TEKNISK AVDELING

- i og med at jeg ikke fikk noen respons fra noen, så prøver jeg meg en gang til:

Jeg lurer på hvordan det ligger an med hensyn til å få i gang en konkurranse her på digit

Hvordan er planene med hensyn til MÅNEDENS BILDE nå som det meste av det andre er på plass?

Månedens Bilde

Når det gjelder denne konkurransen så er min mening at hver fotograf skal kunne levere kun ett bilde pr. måned. Her kan vi gjerne ha tema.

Det bør være en innsendingsperiode f.eks. fra 1.-15. i hver måned.

I denne perioden skal de innsendte bildene ikke være synlige, men man bør kunne få opp en liten statistikk over hvor mange bilder som er sendt inn og at det kun er ett bilde pr. fotograf.

Vi skal heller ikke kunne se hvem som har sendt inn bilder.

Bilder med © og navn til fotografen inne på bildet må ikke være lov da dette vil bryte med anonymiteten.

Så kommer avstemningsperioden - f.eks. fra 16.-25. i hver måned

Nå skal vi jo selvfølgelig kunne hente opp alle bildene for å gi de vi liker en stemme, men de må fremdeles være anonyme.

Vi skal kunne stemme på et bilde kun en gang.

Det må selvfølgelig ikke være mulig å stemme på sitt eget bilde.

Om vi bruker dette så blir det ikke noe «kameratslig stemmegivning».

Først fra den 26. og ut hver måned skal vi kunne hente opp resultatene - gjerne da som en liste med bilder med navn og poengsum.

Jeg synes at de 3 beste i hver måned bør få en premie (dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på ennå, men dette tror jeg dere på teknisk har mere peiling på).

De tre beste bør også få sin faste plass på forsiden av Digit - og stå der fra måned til måned - bilder med navn, poeng, premien .

Så neste måned........

Hvem og hvordan temaer skal bestemmes får vi komme tilbake til.

Jeg håper at det er mulig å få et svar på denne henvendelsen.

RAK-foto :thumbup:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan svare jeg, selv om jeg ikke jobber på denne utviklingsavdelingen.

Jeg tror ikke det hjelper at du maser en gang i uken. Med alt som trengs på digit.no, og som bør implementeres før månedens bilde, så er det lite realistisk å se noe slikt før midten av oktober.

Personlig vil jeg være glad om dette er klart til november, slik at vi kan teste dette ut i november og desember før det er fullt kjør på nyåret. Noe før det tar jeg som en positiv overraskelse.

Lenke til kommentar

Jeg kan svare jeg, selv om jeg ikke jobber på denne utviklingsavdelingen.

Jeg tror ikke det hjelper at du maser en gang i uken. Med alt som trengs på digit.no, og som bør implementeres før månedens bilde, så er det lite realistisk å se noe slikt før midten av oktober.

Personlig vil jeg være glad om dette er klart til november, slik at vi kan teste dette ut i november og desember før det er fullt kjør på nyåret. Noe før det tar jeg som en positiv overraskelse.

:ermm: Hei

Det er jo ikke ment som noe mas, men når man ikke hører noen ting - da begynner jeg å lure på om det er registrert i det hele tatt.

Flott at jeg hr fått et svar - så da er jeg fornøyd med å få høre tidsplanen fra en som egentlig ikke har noe med det å gjøre - bra.

Ha en god dag.

RAK-foto :)

Lenke til kommentar

Og - skriv like heller en "bump" i en eksisterende tråd i stedet for å lage en ny om eksakt samme emnet. hvis du vil ha svar fra en bestemt person, så send heller like gjerne PM eller mail. :)

Takk for opplysningen - hva er en "bump" (rart spørsmål, men jeg vet ikke) - og når det gjelder PM og mail - har forsøkt begge deler uten noen respons. Derfor denne «nye» henvendelsen, men jeg har oppnådd det jeg ville - å få svar - veldig bra.

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen - hva er en "bump" (rart spørsmål, men jeg vet ikke) - og når det gjelder PM og mail - har forsøkt begge deler uten noen respons. Derfor denne «nye» henvendelsen, men jeg har oppnådd det jeg ville - å få svar - veldig bra.

Det er ikke så rart spørsmål. En bump er så enkelt som at man lager en ny post i den gamle tråden, og gjentar spørsmålet. Det har den effekten at tråden dyttes ("bumpes")først i listen over sist postet en liten stund. Og gir en indikasjon på at man fortsatt venter på svar.

Nettkotymen sier at man skal vente 24 timer før man bumper en tråd.

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart spørsmål. En bump er så enkelt som at man lager en ny post i den gamle tråden, og gjentar spørsmålet. Det har den effekten at tråden dyttes ("bumpes")først i listen over sist postet en liten stund. Og gir en indikasjon på at man fortsatt venter på svar.

Nettkotymen sier at man skal vente 24 timer før man bumper en tråd.

Hei igjen!!!

Den er grei - det skal jeg legge meg på minne - «en gang i uken er litt mer enn 24 timer»?

Lenke til kommentar

Det med månedens bilde er en god ide, og vi skal absolutt ta med oss ideene dine videre RAK-Foto!

Angående bemanning på digit.no fremover er det slik at jeg som har brukt mest tid på digit i sommer nå har begynt å studere til dataingeniør i trondheim. Det medfører at jeg har fått en redusert stilling kontra det jeg hadde i sommer da jeg jobbet fulltid.

Jeg kommer til å fortsette å jobbe med digit, men dere må desverre regne med en litt tregere implementeringstid for ting. De siste ukene har vært litt spesielle, jeg har nylig startet på skolen igjen, og kombinert med litt sjukdom har det ikke skjedd så veldig mye her på digit.

På blokka nå står mulighet for å reservere seg mot karakterer, samt et litt større samarbeid med akam. Hva sistnevnte innebærer vet vi ikke helt enda, men ting vil ikke skje over natta :)

Så skal jeg bli litt flinkere til å svare "ja", "nei", eventuelt "vent" på ting, i dette tilfellet blir det "vent" :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det med månedens bilde er en god ide, og vi skal absolutt ta med oss ideene dine videre RAK-Foto!

Angående bemanning på digit.no fremover er det slik at jeg som har brukt mest tid på digit i sommer nå har begynt å studere til dataingeniør i trondheim. Det medfører at jeg har fått en redusert stilling kontra det jeg hadde i sommer da jeg jobbet fulltid.

Jeg kommer til å fortsette å jobbe med digit, men dere må desverre regne med en litt tregere implementeringstid for ting. De siste ukene har vært litt spesielle, jeg har nylig startet på skolen igjen, og kombinert med litt sjukdom har det ikke skjedd så veldig mye her på digit.

På blokka nå står mulighet for å reservere seg mot karakterer, samt et litt større samarbeid med akam. Hva sistnevnte innebærer vet vi ikke helt enda, men ting vil ikke skje over natta :)

Så skal jeg bli litt flinkere til å svare "ja", "nei", eventuelt "vent" på ting, i dette tilfellet blir det "vent" :)

Glad for at du er med videre selv om du har begynt på skole!

Lykke til både der og "her"! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du har gjort en formidabel jobb i sommer som det står respekt av. Flott at du skal være med videre, og vi kan sikkert leve med at ting ikke ordnes i løpet av natten videre fremover.

Lenke til kommentar

Hei Terje

Dette er kjempebra - regner med da at Månedens Bilde kanskje er i gang i begynnelsen av 2012?

Lykke til med studiene.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...