Gå til innhold

Tips til dugnadinntjening?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg googlet litt for å finne måter å tjene ekstra penger på dugnad. Fant til slutt noe som jeg syntes virket interessant:spam fjernet av admin. Er man 12 stk. så er det bare å selge 10 pakker servietter hver, og da får man 3000,- NOK. Så hvis vi selger 30 pakker får vi 9000,- NOK.

Er det noen som har brukt dette tilbudet før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er slett ikkje noko gunstig tilbod. Eit "sett" her kostar 25 kr ved maksimalt store einingar i innkjøp og er tiltenkt vidareselt for 50 kr. Poenget er berre at ein kvar norsk kolonialbutikk av litt kvalitet kan by poentsielle kundar betre vare i større utval for 30-35 kr, og sjølv kan de kjøpa like god vare billegare inn frå ein papirgrossist...

Lenke til kommentar

Du skal stille deg litt skeptisk til alle slike salgs jobber.

Det er betre om du/dere får betalt for ein spesifik jobb eller oppgåve. Ofte er det slik at når du går med på å selge ei vare så krever dette at du faktisk får solgt alle varene som du bestiller til den prisen som blir oppgitt, dersom du selg for lite kan du fort ende opp med at du taper penger på dette (kjøper servietter som du ikkje får solgt).

I dette tilfellet, blir reknestykket slik:

Dere kan kjøpe det antallet dere vil, (min 120 pakker), merkelig nok tilbyr dei ikkje rabatt ved store kjøp.

Sidan dere skal selge pakkene for 50 kroner stykke og dere kjøper pakkene for 25 kroner så må dere selge halvparten av pakkane for å gå i null. Realistisk sett må du selge 4 pakker til for å også dekke portoen.

Så etter at dere har solgt litt over halvparten så har dere tjent innigjen investeringa, det er fyrst når dere selg den gjennværande halvparten at dere får inn penger og går i pluss.

Spørsmålet er då, klarer dere å få solgt alle pakkane som trengs for å få inntjening?

Klarer dere å selge dei til denne prisen eller må dere gå ned i pris for å finne kjøpere?

Er dette ei vare som folk faktisk vil ha, og då helst kjøpe av ein dørselgar i staden for å stikke innom ein butikk der dei kan sjå på eit stort utvalg av både typer og priser?

Og eit siste spørsmål; har dere kapital nok til å gjere denne investeringa?

Det er mykje betre å ta på dere jobber som f.eks maling av hus og nedvask av hus og lokaler.

På slike jobber så avtaler du ein sum som du er sikkra å få så lenge dere fullfører jobben. Du kan med andre ord ikkje risikere å ende opp i tap.

PS, detter er også feil bruk av ordet dugnad, sjølv om det kan føles som ein dugnad for dere sidan dere ikkje får betalt personleg så får dere fortsatt betalt. Dugnad er vanligvis når folk gjer ein innsatts utan å få noke igjen for det, les; arbeide gratis.

Vanligvis er lønna for dugnad i form av mat og drikke, samt sosialt samvær og tilfredsstillelsen du får av å ha bidratt til å hjelpe fellesskapet.

Dersom du tar kontakt med bedrifter og likanade for å spørre om dugnadsarbeid så kan du risikere at det blir forvirring rundt begrepet dugnad slik at dere ender opp med å gjere ein jobb som dere ikkje får betalt for.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk er skeptiske til dette tilbudet.

Men jeg og de andre på russe bussen min benyttet oss av dette og gikk dør til dør og solgt servietter. De var av god kvalitet og for oss var det en timebetalling på litt over 500kr.

Alle trenger servietter. :)

Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for gode svar.

Vi bestemte oss uansett for å prøve det ut. De var veldig hyggelige, imøtekommende og hjelpsomme. Skreddersydde et tilbud som passet for oss. Vi fikk solgt ut serviettene på et par dager og sitter nå igjen med en ganske så god slant penger! =)

Anbefales til andre!

Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

Vi bestemte oss uansett for å prøve det ut. De var veldig hyggelige, imøtekommende og hjelpsomme. Skreddersydde et tilbud som passet for oss. Vi fikk solgt ut serviettene på et par dager og sitter nå igjen med en ganske så god slant penger! =)

Anbefales til andre!

Jasså?

E-post: sindre.haaland@bg-handel.no står i profilen, ergo: adminmat.

Brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame.

Tråden stenges og reklamen anses for å være spam. I tillegg til tvilsom business.

Mvh

Admin

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...