petterg Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har sagt ja til å hjelpe en med å installere pc'n etter hd-tryn. Men vedkommende har ikke noe recoveryplate, og jeg har bare win7 pro medie. Lisensen han har er windows 7 home premium. Vil den lisensen kunne brukes med platene jeg har? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg prøvde på det samme i forrige uke (med Win7 Pro men med Win7 Home-key). Det funket ikke. Får feilmelding om at lisensen tilhører annen type Win7-installasjon - noe som jo stemmer. Dumt at det er slik, Win7 burde jo egentlig vært levert på en og samme DVD, og key'en avgjøre hva som installeres. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Fastiten er at det varierer fra medie til medie! For å finne ut hvilke versjoner av win man kan installere med den plata man har tilgjengelig: Åpne dvd:\sources Sorter filer alfabetisk Finn den største fila i mappa (heter install.wim eller noe slikt) Rett under den fila ligger noen installxxxxx.clg xxxx-delen av filnavnet forteller hvilke lisenser mediet kan brukes med. F.eks kan xxxxx være "ultimate", "profesjonal", "enterprice", ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Det er mulig å lage en universell installasjons-CD http://www.sevenforums.com/tutorials/85813-windows-7-universal-installation-disc-create.html Endret 9. september 2011 av enden Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Kjekk guide det der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå