Gå til innhold

GPRS - blåtann - bærbarPC og mobil

Anbefalte innlegg

Hei -

Jeg har ikke helt skjønt dette med bruk av GPRS. Og finner ingen gode guider. Så derfor et spørsmål fra en newbie:

Jeg har altså blåtannkontakt mellom pc og mobil, og kan bruke Ekstern pålogging fra pc'en via blåtannmodemet. Har prøvd med start.no-tilkobling, og det funker.

Men derfra til å bruke GPRS? Jeg trodde kanskje jeg skulle finne et nummer til GPRS-oppkoblinga (Jeg har Tele2-abb, med Telenor GPRS) - men finner ikke noe nummer slik at jeg kan lage en egen Dial-Up-konto for dette.

Hvordan skal jeg gjøre dette?

Vis gjerne vei til gode guider om det blir for vidløftig å svare her...

hilsen

Bjørn Olav Nicolaisen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips!

Jeg har nå fått til oppkobling, men etter at koblinga er gjort, skjer det fint lite...

Ingen sider blir lasta, og i DUN-vinduet står det at det kun er overført noen hundre bytes. Har sjekka med tele-leverandør (Tele2), og abonnementet er ok. Bruker Telenor sine GPRS-innstillinger.

For ordens skyld; jeg har en T68i og en Compaq Presario 1400 - og bluetooth-sammenkoblinga funker helt greit.

hilsen

Bjørn Olav

PS: Noen ganger får jeg feilmeldinger ("invalid etellerannet") når jeg skriver meldinger til forumet, selv om jeg er logget inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...