Gå til innhold

Hjelp til kjøp av pc. 11-12k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe PC idag får du mest for pengene ved å gå for Intels 1155-plattform, da en Intel i5 2500K. Bytt CPU til den og et hovedkort med 1155-socket med Z68 brikkesett, feks ASUS P8Z68-V PRO.

EDIT: Jeg ville heller ikke gått for 2 grafikkort med en gang - pc-deler har å bli billigere med tiden. Vet ikke om han har mye kunnskap med pc fra før, men crossfire kan føre med seg mange småirriterende problemer. Jeg ville heller gått for et 6970 samt en større SSD.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Må han velge AMD cpu? Du vil nesten ikke ha noe som helst nytte av to så kraftige grafikkort i crossfire når du har den CPUen. Maks overkill.

EDIT: Konfigurer denne litt. Den har en i5 2500k cpu. Bytt kabinett og strømforsyning, sleng på litt mere ram og kjøp et grafikkort uten om det er så sykt viktig å kjøre crossfire. Hvem er det som egentlig kjører crossfire om man ikke vet hvordan man skal putte i et grafikkort? :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Da er det null poeng i å kjøpe 2x 6950. En Phenom II X4 er ikke kraftig nok til å pushe to såpass kraftige kort, han kan likegodt gå for 6970 og få praktisk talt null forskjell i fps i nyere spill.

EDIT:

Om du fjerner noen overflødige RAM-brikker fra oppsettet ditt blir nok det en god del bedre. Det er også mulig å kutte litt på HDD-plass og slikt ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

INGEN AMD cpuer på markedet idag er kraftige nok. Hvorfor skal du/han absolutt ha amd cpu når du får intels mye nyere og kraftigere cpu til samme prisen? Jeg skjønner ikke tankegangen her...

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10490

Det kommer forsåvidt nye AMD-cpuer i slutten av september, så om du vil ha AMD anbefaler jeg deg å vente til den tid.

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra oppsett. Eneste forskjellen er att jeg har MSI hovedkort. Jeg lever med en utrolig flott pc. Vent til mandag før du bestiller, og se på tilbudene. Når jeg bestilte min, kom SSD'en på 115 gb til samme pris som jeg hadde ( 60 gb ).

Lykketill.

Lenke til kommentar

Ja :p Takk :) Du svarte meg på en annen tråd og sa at dette var en av de beste 6970 skjermkortene PowerColor Radeon HD 6970 2GB GDDR5. De er utsolgt på komplett og det jeg lurer på er om hvor stor forskjell er på XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 og PowerColer Radeon 6970. Eller bare 6970 kort generelt?

Vet det blir mange spørsmål.. TAKK FOR HELPEN :)

Lenke til kommentar

Bra oppsett. Eneste forskjellen er att jeg har MSI hovedkort. Jeg lever med en utrolig flott pc. Vent til mandag før du bestiller, og se på tilbudene. Når jeg bestilte min, kom SSD'en på 115 gb til samme pris som jeg hadde ( 60 gb ).

Lykketill.

Hvilket oppsett henviser du til?

Hannes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...