Gå til innhold

Netthandelen lurer deg?!

Har du sett dette?  

6 stemmer

1. 1. Har du lagt merke til at en del produkter ligger billig med en gang du logger på (før du har bydd på noen produkter), men ikke etter at du har fått tilslaget på et produkt?

• Ja
    • Nei
      0
    • Ikke noe jeg har lagt merke til

Anbefalte innlegg

Hvis du går inn på Netthandelen sine sider. Før du har handlet noe der for dagen så legg merke til en del produkter (som ikke har mange sekundene/minuttene igjen) som ligger til 0 eller 1 krone. Legg også merke til at disse er borte så fort du har fått tilslaget på et produkt. Altså det som er borte er at produktene ligger til en så billig pris når det er så liten tid igjen av auksjonen.

Dette gjøres nok for å lokke deg til å by/få tilslag på ett produkt. Da betaler du uansett bebyr og frakt for å få det tilsendt eller 120,- for å hente det selv. Så satser de på at du byr på en del andre produkter for å få opp summen/fortjenesten.

Er det noen andre enn meg som har lagt merke til dette :innocent: ?

Endret av Mogens4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mener å huske at en kun kan by og vinne på et supertilbud.

Ikke at jeg finner igjen noen referanse.

Den skjønte jeg ikke. Hva mener du? Du kan jo by og vinne på hva du vil??!

Du kan kun vinne et supertilbud/lynaukasjon pr. gebyr og frakt.

Derfor forsvinner de andre når du har vunnet et supertilbud/lynauksjon.

Lenke til kommentar

Mener å huske at en kun kan by og vinne på et supertilbud.

Ikke at jeg finner igjen noen referanse.

Den skjønte jeg ikke. Hva mener du? Du kan jo by og vinne på hva du vil??!

Du kan kun vinne et supertilbud/lynaukasjon pr. gebyr og frakt.

Derfor forsvinner de andre når du har vunnet et supertilbud/lynauksjon.

Aha, I see. Kanskje du har rett i dette?! Noen andre som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på Netthandelen sine sider. Før du har handlet noe der for dagen så legg merke til en del produkter (som ikke har mange sekundene/minuttene igjen) som ligger til 0 eller 1 krone. Legg også merke til at disse er borte så fort du har fått tilslaget på et produkt. Altså det som er borte er at produktene ligger til en så billig pris når det er så liten tid igjen av auksjonen.

Dette gjøres nok for å lokke deg til å by/få tilslag på ett produkt. Da betaler du uansett bebyr og frakt for å få det tilsendt eller 120,- for å hente det selv. Så satser de på at du byr på en del andre produkter for å få opp summen/fortjenesten.

Jeg er ikke enig i din fremstilling. Har selv kjøpt mange artikkler for kr. 1,00, som er laveste pris. I de tilfellene hvor prisen stiger brått etter man er inne på selve artikkelen kan det være en ide å vente til auksjonen er avsluttet før man går inn på neste auksjon av samme vare.

Man handler vell på Netthandelen for å skaffe seg billige varet. Da bør man med litt "substans mellom øra" ta høyde for ekspedisjon og transportkostnader som følger med.

Jeg prøver å ta høyde for dette med å ha en plan med hensyn til mine kjøp for dagen slik at jeg ikke ender opp med en liten "filleting" nermest gratis + frakt og ekspedisjonsgebyr.

Her er forøvrig en annen streng om Netthandelen og de erfaringene man har derfra.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1265819

Endret av reor
Lenke til kommentar

Når det gjelder supertilbud er det rett som beskrevet.

Man kan kun vinne ett supertilbud pr. dag pr faktura.

Prøver man å vinne flere supertilbud samme dag vil de andre supertilbudene som man vinner bli strøket.

Supertilbud og hvordan dette fungerer har Netthandelen opplyst om ved selve auksjonen av supertilbud og i spørsmål/svar under support.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i din fremstilling. Har selv kjøpt mange artikkler for kr. 1,00, som er laveste pris. I de tilfellene hvor prisen stiger brått etter man er inne på selve artikkelen kan det være en ide å vente til auksjonen er avsluttet før man går inn på neste auksjon av samme vare.

Man handler vell på Netthandelen for å skaffe seg billige varet. Da bør man med litt "substans mellom øra" ta høyde for ekspedisjon og transportkostnader som følger med.

Jeg prøver å ta høyde for dette med å ha en plan med hensyn til mine kjøp for dagen slik at jeg ikke ender opp med en liten "filleting" nermest gratis + frakt og ekspedisjonsgebyr.

Her er forøvrig en annen streng om Netthandelen og de erfaringene man har derfra.

Da tror jeg du har misforstått. Poenget mitt er at så fort du har fått tilslaget på en vare så kan du prøve å finne en annen vare til 0 og 1 kr hvor auksjonen avsluttes innen et par minutter. Det finner du ikke. De legger ut auksjoner på 0 og 1 kr som bare er synlig for de som ikke har kjøpt noe den dagen. Skjønner du??!

Lenke til kommentar

Da tror jeg du har misforstått. Poenget mitt er at så fort du har fått tilslaget på en vare så kan du prøve å finne en annen vare til 0 og 1 kr hvor auksjonen avsluttes innen et par minutter. Det finner du ikke. De legger ut auksjoner på 0 og 1 kr som bare er synlig for de som ikke har kjøpt noe den dagen. Skjønner du??!

Dine erfaringer deler jeg ikke med deg, men jeg har opplevd andre merkeligheter så mye kan tydeligvis skje.

Jeg har kjøpt til kr 1,-. og fulgt linken til neste auksjon av samme type vare rett etter at auksjonen er avsluttet og fått også denne auksjonen til kr 1,-.

Prøver man på det samme med supertilbud får man kun varen i første tilslag. Andre supertilbud man måtte vinne blir kanselert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser hva du skriver ogskal hverken si meg enig eller uenig på dette med supertilbud. Men hvis du går på netthandelen siden nå. Ser du ikke (utenom supertilbudene) alle de auksjonene (på batteridrevet skrutrekker blant annet) hvor det står 0 og 1 kr. Det står ikke under supertilbud, og blir borte hvis du får tilslaget på noe der.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hei!

(litt sent svar, men)

Jeg har sterk mistanke om at Netthandelen har programmert det slik at programvaren "jukser". Det er jo ingen kontroll på dette så konseptet burde vært forbudt. F.eks. byr med fiktive brukere dersom noen reelle brukere kan få det under en viss pris eller kostpris. Jeg har brukt netthandelen hyppig på ulike tider på døgnet og jeg nekter å tro at det er så mange dumme nordmenn som byr opp prisen på mye skrot til alle døgnets tider. Når det er sagt så har de noen bra produkter og.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en erfaring fra netthandelen at de selger ikke det som det er bilde.

Det sto ingenting om at "produktet vist på bilde kan avike fra det du får" eller noe i den duren men jeg bestilte en ghillie suit som jeg trudde var grønn og hadde skogsfarger men det jeg fikk var en grå/kornfarget ghillie suit , jeg valgte og ikke returnere varen siden jeg driver med duejakt og da er jeg jo på et kornjorde.

Kjøpte også 1 kniv derfra som var avbildet med en enkel men pe gaveeske i plast , denne kniven kom tumlende i postkassen liggenes løst i en pappeske. sto heller ingen ting om at produktet som ble vist på bilde ikke ble solgt sånn. De hadde også satt et klistremerke på slira som satt igjen festemidler jeg selv måtte vaske bort.

Pappa kjøpte en lykt man kan feste til kapsen med klips fordi han plukker mark om natten til fiske , Disse klipsene var så svake og dårlige at du kan ikke bøye deg det minste framover før den detter av kapsen , har du bue på skyggeskjermen sklir de av , samme erfaring hadde en venn av pappa.

Bestilte også en klokka som er nokså bra og fin men lenkene på klokka var utrolige store ,den var alt for stor , Jeg har ikke små armer men den var så stor at jeg kunne dra klokka opp til albuen.

Lenke til kommentar

Bestilte også en klokka som er nokså bra og fin men lenkene på klokka var utrolige store ,den var alt for stor , Jeg har ikke små armer men den var så stor at jeg kunne dra klokka opp til albuen.

Lenker på klokker er veldig store, rett og slett fordi noen har veldig store armer. Da er det mye smartere å lage de for store slik at man kan fjerne noen ledd enn at de lages for små slik at man må kjøpe nye ledd for å utvide den (hvis man er så heldig at man finner riktige ledd da).

Lenke til kommentar

Lenker på klokker er veldig store, rett og slett fordi noen har veldig store armer. Da er det mye smartere å lage de for store slik at man kan fjerne noen ledd enn at de lages for små slik at man må kjøpe nye ledd for å utvide den (hvis man er så heldig at man finner riktige ledd da).

det skjønner jeg men for at den skulle passe måtte jeg betale 150 kroner for og få mindre lenke hos en urmaker siden det krevde spesielle verktøy , har gjort det selv før men gikk ikke på den.

Har også sett dette på nettet: ea33te.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...