Gå til innhold

Ønsker å komme i kontakt med en spilldesigner

Anbefalte innlegg

Hei der godt folk!

Ønsker å komme i kontakt med en person som kunne tenke seg å bli med på ett projekt. Trenger ikke å ha noe form for erfaring med spillutvikling eller programmering, bare en genuin interesse for spill :) Jobber med ett spill til pc, men merker at jeg trenger litt frisk pust iform av en å sammarbeide med. Hadde vært sjef om jeg hadde finni noen fra Telemarks område med samme interesse som meg, lage spill :) Selv er jeg 21 år, så er ikke feil om du er rundt samme alder.

Send meg en mail da hvis du fatter en liten interesse, så tar vi resten der!

mvh

Kenneth Isaken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du ser med andre ord ikke etter en profesjonell designer, men en amatør med interesse - anntageligvis for et prosjekt som er på frivillig ikke-betalt basis? Slike ting tror jeg er littt viktig å ta med.

Hvis du skal få noen gode napp så er det også gjerne en idè å skrive litt mer om hvilke ideer du har om hva som skal lages - hva du evt. har gjort så langt på egenhånd - og ikke minst hva du selv har tenkt å gjøre i prosjektet. Hvis du selv ikke har teken på å programmere for eksempel men er en grafikk eller lyd person med gode idèer på designnivået så hjelper det lite om du får med deg 2 andre som heller ikke kan programmere f.eks.

Dette er bare ment for å hjelpe deg få svar. Jeg tror mange potensielle kandidater vil hoppe over å svare på et såpass udefinert prosjekt. Hadde det vært klarere presisert hva du hadde tenkt å lage og hvilke skillsets du trengte så hadde jeg gjerne lest gjennom designdokumentet ditt ihvertfall.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hei der.

Har full forståelse for at dette er en tynn beskrivelse, men hadde håpet(var kanskje en long shot, hehe) å ta det meste av detaljene på email. Men skal sies at jeg er veldig enig i det du sier og takker for ett godt innspill og tips :)

Du har fullstendig rett i det du antar, dette er ett frivillig 2D projekt i xna, hvor det ikke blir betaling verken i form av lønn eller salg av slutt produkt ettersom mye av det grafiske og det musikalske som blir brukt er hentet fra nettet og kan derfor ikke selges kommersielt. En gratis utgivelse er målet. Ser ikke etter en proffesjonel designer nei, men en som kanskje kunne tenke seg å prøve seg som spilldesigner, viktigste er vel at personen har lyst til å faktisk skape noe, som meg :)

Som jeg nevnte i første post så har jeg begynt på noe og vil fortsette med dette projektet, men med en som kan se på det hele fra ett nytt friskt aspekt :) Har kommet greit igang.

Selv er jeg en programmerer, har forøyeblikket fungert som "alt mulig mann", men hadde håpet at en annen kunne hjelpe meg, erfaren eller ikke, alle har noe å tilføye. Men understreker igjen at det er en designer jeg ser etter, en type kreativ person, gjerne en som er glad i historie og som ønsker å lage litt dybde i spillet :)

Ber om forståelse for at jeg ikke har lyst å poste ideen her, ikke at den er noe revolusjonerende, men ønsker det slik. Stikkordet er iallefall "point and click" og "rpg/adventure" :)

Takker igjen Stigma for en konstruktiv kommentar, ser veldig godt hva du mener. Kan igjen bare punktere at jeg ser etter kun en person, så det blir meg og en til, dersom det skulle være noe misforståelse. ^^

Mvh

Kenneth Isaksen

Endret av kennethi
Lenke til kommentar

Jeg kunne vært interessert i høre mer ihvertfall - men jeg må si at dersom det er et rent 2-manns prosjekt så er det nok litt i overkant av det jeg føler jeg kan ta på meg av annsvar. Selv på et lite prosjekt så blir det veldig mye småting som må gjøres.

Skulle det vært aktuellt for min del så måtte det vært via å bidra til en mer isolert del av spillet som kunne integreres etterhvert slik som tsja - f.eks. lydeffekter (bare som et eksempel) som er noe du ikke er avhengig av at noen er blitt ferdig med for å kunne jobbe videre. Visse ting er du veldig avhengig av å ha konstant kommunikasjon og koordinasjon på for å samarbeide i (som programmeringsdelen), mens andre ting fungerer relativt bra å takle via deltakere som håndterer sine spesialområder. Grafikk og musikk og lyd og mye annet er ting som man bare som regel setter inn placeholdere for dersom det er behov for det under utviklingen.

Siden du nevner point&click adventure tenker jeg gjerne du skal ta for deg en klassisk adventure sjanger? I så fall skal du da bruke en av de ferdige enginene som finnes for dette? Siden spill-logikken i slike spill ofte er veldig like og det er det kreative i spillene som egentlig skiller dem fra hverandre så er jo det en flott måte å gjøre det på - spesiellt for et første-prosjekt. Det sparer deg jo for 99% av det tunge programmeringsarbeidet og måneder med koding så du kan fokusere 100% på det rent kreative i stedet. Jeg har sett mange eksempler på virkelig GODE adventure spill utviklet på denne måten, enten av et mini-team eller enkeltpersoner.

Et eksempel som jeg tenker på med en gang er den episke adventure-serien laget av "the escapist" som du kanskje kjenner til (han har en webside og reviewer spill på en ganske "original" måte) ;)

5 Days a Stranger

7 Days a Skeptic

6 Days a Sacrifice

(i den rekkefølgen)

VEL verdt å spille eller ihvertfall se en let's play på youtube av.

Det er et glimrende eksempel på at god story, setting og plot er alt som trengs for å lage et fantastisk bra spill :)

Det kan sikkert ogå være en glimrende inspirasjonskilde.

ok, nok ranting ;)

-Stigma

Lenke til kommentar

Like dårlig på søvn som meg ser jeg Stigma :)

Nei skal ikke bruke noen ferdig laget engine, gjør alt fra bunnen av selv. Har også laget en midlertidig Map Editor, så det skulle gå fortere å lage de ulike kartene. Så de "månedene med koding" er egentlig over i første omgang, vært en produktiv sommer ^^ Dessverre står jeg litt fast på den kreative delen, her jeg trenger hjelp.

Hvis du er en smule interessert, kan jeg sende deg det som er gjort til nå. Om ikke du nødvendigvis vil bli med kan du sikkert gi noe kritikk? :)

Lenke til kommentar

Like dårlig på søvn som meg ser jeg Stigma :)

Nei skal ikke bruke noen ferdig laget engine, gjør alt fra bunnen av selv. Har også laget en midlertidig Map Editor, så det skulle gå fortere å lage de ulike kartene. Så de "månedene med koding" er egentlig over i første omgang, vært en produktiv sommer ^^ Dessverre står jeg litt fast på den kreative delen, her jeg trenger hjelp.

Hvis du er en smule interessert, kan jeg sende deg det som er gjort til nå. Om ikke du nødvendigvis vil bli med kan du sikkert gi noe kritikk? :)

Ja, du må gjerne sende meg noe å se på om du vil.

Om ikke jeg er passende til å hjelpe i en mer direkte rolle så kan jeg ihvertfall gi kritikk og kanskje en idè eller to for å få deg videre.

Jeg sender deg min email på en PM så har du ihvertfall muligheten til å sende meg noe om du vil ha min mening på det.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...