mogueis Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hei trenger litt veiledning på hva jeg skal gjøre. Jeg startet på Svein Svendsen trafikkskole i 2006 og har tatt av alt obligatoristke timene man trenger. Og tokk min siste kjøre time i november 2007. I 2008 måtte jeg i militæret og dro til Afganistan året etter. Jeg kom tilbake i år og bestemte meg å ta Oppkjøring, men når jeg kom til trafikk skolen. Fant de meg ikke registret på skolen og heler ikke min elev kort med alle timene jeg har tatt osv, men det har blitt registret Trafikalt Grunnkurs på meg i vegvesenet. Snakket med vegvesenet og de har sagt at alle trafikkskoler er pålagt å beholde elevkortene i minst 5 år. Har noen kommeti dette situasjon eller har nå råd å gi meg. Takk Mvh Marco Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 De eller du kan jo sjekke hva som er betalt i perioden. De har jo regnskap, så det burde være en smal sak å regne seg fram til hvor mange timer du har tatt? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Regelen er at den som ikke kan dokumentere å ha gjennomført obligatorisk opplæring heller ikke kan kreve å få ta førerprøven. Det handler ikke om antall timer, men om at det skal dokumenteres overfor vegmyndighetene at han har tatt de påbudte sikkerhetskursene (veg og bane) og har hatt de nødvendige veiledningstimene. Det aktuelle kravet er her attestering av "hvilke deler av undervisningen som er gjennomført", jfr trafikkopplæringsforskriften § 5-6 første ledd. Nå er det slik at i medhold av trafikkopplæringsforskriften § 7-6 er kjøreskoler forpliktet til å melde fra til vegmyndighetene når du fullfører veiledningstimer til trinn 2, 3, og 4 samt obligatoriske sikkerhetskurs. Du kan derfor sjekke med kjøreskolen om de har implementert denne regelen (den har vært slik i alle fall siden 2004) og, i så fall, kontakte vegmyndighetene for å høre om de har registrert slike timer. Hvis det ikke er registrert noe der må du og kjøreskolen få til et samarbeid om å rekonstruere de manglende opplysningene slik at man kan fylle ut et opplæringskort på deg. Her kan det være aktuelt å se på kontoutskrifter for den aktuelle perioden (betalinger for pakkeløsninger og for sikkerhetskurs pleier å være ganske store), lese dagbøker (fordelen ved å føre dagbok)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå