Teardrop Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hei, Har et Panasonic Lumix G2 kamera som jeg har lyst til å gå til anskaffelse av en vidvinkellinse til. Alternativene jeg har funnet til Micro Four Thirds er: Panasonic Lumix G Vario 7-14mm f/4 ASPH til litt under 10000,- noe som jeg synes er veldig dyrt og Olympus Zuiko Digital ED 9-18mm 1:4.0-5.6 til omtrent 4000,- Det jeg lurer på er om 7mm er verd de 4000-5000,- kr som Panasonic'en koster mer enn Olympusen? Hva tenker dere om det? Har jeg andre alternativer enn disse to til MFT? Jeg kan jo kjøpe en 4:3 eller Leica R adapter og kjøpe en 4:3 Leica R vidvinkel i stedet, men det blir vel neppe noe rimeligere når jeg regner med prisen på adapteren i tillegg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er et vanskelig valg, da det veldig individuellt hvor mye vidvinkel en trenger. Jeg selv klarer meg fint med 9-18mm; men for andre så er selv ikke 7mm vidt nok. Det å bruke en adapter for å bruke andre objektiver, er ikke en løsning her da de er laget for større sensorer og har lengre brennvidder. Du finner vel neppe en 7-8mm til M- eller R-fatning? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg vil tro at grunnen til den store prisforskjellen er at Panasonic sitt objektiv har en fast blender på f/4 på alle brennvidder. Så Panasonic sitt objektiv er nok en del bedre optisk. Mener og jeg så at Dpreview ga Panasonic sitt objektiv silver award. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Bestemte meg for Olympus Zuiko Digital ED 9-18mm 1:4.0-5.6, da det andre rett og slett blir for dyrt, men klarte jo å blingse i nettbutikken og bestille 4:3 i stedet for micro 4:3:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå