Gå til innhold

Noen erfaringer med TAP til Afrika?

Anbefalte innlegg

Skal besøke noen venner av meg i Ghana. Har søkt på finn.no samt litt hjemmesnekring og funnet den billigste måten å reise på.

Oslo - London Gatwick Norwegian kr 199,-

London Gatwick - Accra t/r TAP Portugal kr 3.696,-

London Gatvick - Oslo Norwgian kr 643,-

Iom jeg ikke kjenner TAP, har jeg googlet dette flyselskapet. Flere steder er det beskrevet at de kjører en slags "stand-by"-ordning på de billigste billettene, og det er nevnt flere steder at det konsekvent kjører overbookinger da de kan dekke seg under de betingelsene de har satt, ved kjøp av de billigste billettene

Føler ikke for å tilbringe flere timer sittende på en eller annen flyplass, ventende på et TAP-fly. Samtidig er også prisforskjellen til neste flyselskap på listen ca kr 2.500,- dyrere,samt at vi snakker om en reisetid på nesten et døgn hver vei.(Emirates)

Er det noen som har erfaringer med å reise med TAP? Har satt veldig stor pris på noen tilbakemeldinger før jeg bestiller.

Til orientering koster den billigste gjennomgående billetten fra Oslo til Accra kr 8256,- med KLM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal besøke noen venner av meg i Ghana. Har søkt på finn.no samt litt hjemmesnekring og funnet den billigste måten å reise på.

Oslo - London Gatwick Norwegian kr 199,-

London Gatwick - Accra t/r TAP Portugal kr 3.696,-

London Gatvick - Oslo Norwgian kr 643,-

Iom jeg ikke kjenner TAP, har jeg googlet dette flyselskapet. Flere steder er det beskrevet at de kjører en slags "stand-by"-ordning på de billigste billettene, og det er nevnt flere steder at det konsekvent kjører overbookinger da de kan dekke seg under de betingelsene de har satt, ved kjøp av de billigste billettene

Føler ikke for å tilbringe flere timer sittende på en eller annen flyplass, ventende på et TAP-fly. Samtidig er også prisforskjellen til neste flyselskap på listen ca kr 2.500,- dyrere,samt at vi snakker om en reisetid på nesten et døgn hver vei.(Emirates)

Er det noen som har erfaringer med å reise med TAP? Har satt veldig stor pris på noen tilbakemeldinger før jeg bestiller.

Til orientering koster den billigste gjennomgående billetten fra Oslo til Accra kr 8256,- med KLM

TAP er et portugisisk flyselskap og de er nødt til å dekke deg under EU reglene som et hvilket som helst annet flyselskap fra EU. Jeg ville bare ha kjørt på, men er viktig å påpeke at det er greit å ha god tid når du har to seperate billetter (til/fra Gatwick med Norwegian) , alternativt en overnatting. De aller fleste flyselskap kjører overbooking, men som regel går det greit da det alltids er noen som ikke møter opp. Skjer det i ditt tilfelle vil de først be om frivillige til å stå igjen mot en kompensasjon av et slag, om du blir nektet ombordstigning fordi ingen frivillige sto igjen så er det klare regler som gjelder fra EU sin side. Mer om dette her

http://www.luftfartstilsynet.no/selvbetjening/flypassasjer/article4010.ece

Lenke til kommentar

Etter å ha lest en god del synspunkter om TAP Portugal, vurderer jeg nå følgende alternativ; -Litt dyrere, men tror dette kan være gode hundrelapper å investere.

Oslo - Roma-Fiumicino Norwegian kr 349,-

Roma-Fiumicino - Accra Alitalia t/r euro 534 (kr 4053,-)

Roma-Fiumicino - Oslo Norwgian kr 742.-

Sum kr 5.144,-

Med TAP kr 4.548,-

Forskjellen er på kr 606,-.

Reisetiden er litt lengre, men det tror jeg skal gå.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Lufthansa har av og til tilbud til Accra. De har vært nede i 3199,- i år.

Ellers er det absolutt en fordel å ha gjennomgående billett. Vær også forberedt på tyverier ombord i fly til og fra Afrika.

Ellers vet du sikkert at du bør besøke under harmattan.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...