Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

trenger sårt hjelp ang antideprissiva. min historie

gerrardo

Anbefalte innlegg

Hei, alle kjære mennesker som leser dette og er villig til å prøve å hjelpe meg! Det er noe jeg setter mere pris på enn dere kan tenke dere :)

Har gått på antidepisiva piller i mange år, er i dag 20.

Det som har plaget meg opp igjennom oppveksten er tvangstanker og angst.. Jeg startet på efexor for mange år siden, fikk da så sterke bivirkninger i form av angst at jeg sluttet med det samme, ble satt på cipralex, noe som ganske kjapt forvandlet meg kraftig, ble en helt annen person, tvangen ble mye mildere og det samme med angsten.

Sto på dette i 3 år ca.

Jeg flyttet på meg, fikk meg jobb og startet på nytt, sto fortsatt på cipralex, men jeg følte at alt var ikke optimalt, ting kunne bli bedre. Ble derfor satt på efexor igjen for å prøve, det er dette jeg går på i dag, 6 mnd etter. Det har virket kjempe fint på meg, jeg har det i dag bra. Jeg har stått på 150mg som har vært en fin dose for meg, MEN, jeg har svette som bare det, uutholdelig..

Gikk til legen med dette da jeg ikke holdt ut mere, han fåreslo at jeg prøvde meg på cipralexen igjen med rolig nedtrapping av efexor.. Det jeg lurer på i dag, som jeg også spurte legen etter her om dagen er: med tanke på min nye hverdag med fast jobb, kjæreste, trening, kan det ha påvirket meg positivt, med henhold til stabil hverdag, sånn at det ikke bare er efexor som har gjort meg bedre enn det jeg var før jeg flyttet og sto på efexor? Og om jeg går tilbake på cipralexen, vil jeg få tilbakefall? Jeg trenger deres råd, erfaringer og tanker.

Setter stor pris på alle som vil prøve å hjelpe..

Mvh

Gutt i nød.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dag :)

Det går bare bra. Ja, det er lenge siden nå, grunnen til det er at jeg har hatt det bra. Eneste som virker og får meg til å fungere normalt er 150 mg venlafaxin. Men svettet som bare det på denne medisinen, så måtte ned til 75 mg, har vært på 75 nå en periode og merker at jeg er litt "nede". Leste at mange hadde bedre erfaringer med efexor enn venlafaxin selv om det skal være det samme. Så legen hørte på meg og skreiv ut en resept der det sto at jeg skulle ha efexor istedenfor venlafaxin. Noen som har erfart dette?

Lenke til kommentar

Jeg har stått på venlafaxin 150 mg i noen mnd, svetter sjukt mye..Vil dette gå over, eller er det noe som vil fortsette så lenge jeg bruker dette?

Har også lest at mange har bedre erfaring med efexor vs venlafaxin, sa dette til legen min, og han skrev ut en resept på efexor. Er det vits å prøve det og tro at svetten gir seg?

Lenke til kommentar

Jeg har stått på venlafaxin 150 mg i noen mnd, svetter sjukt mye..Vil dette gå over, eller er det noe som vil fortsette så lenge jeg bruker dette?

Har også lest at mange har bedre erfaring med efexor vs venlafaxin, sa dette til legen min, og han skrev ut en resept på efexor. Er det vits å prøve det og tro at svetten gir seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...