victorystone Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Hei! Var en tur på Preikestolen for ikke mange ukene siden, og tok med meg kameraet for å se om jeg kunne klemme inn noen gode bilder i det. Her kommer et av de: Det er tatt ved: ISO 200 f/4 35mm 3 eksponeringer håndholdt bracketing Om du bare svipper innom for å titte, ta deg tiden til å logge på for å si din mening! Endret 31. august 2011 av victorystone Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg føler at blender f/22 hadde vært det riktige her altså. Fått med deg alle vardene og hele utsikten.. det hadde vært knall! Men med så liten dybdeskarphet som du har valgt her, blir bare fjellene/utsikten bare et forstyrrende element i bildet. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Vanskelig å se at dette er fra Preikestolen, et av Norges mest kjente landemerker. Syns komposisjonen ble litt intetsigende, i forhold til hva dette spektakulære stedet kan tilby. Lenke til kommentar
victorystone Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Ser hva begge mener, og tok faktisk noen eksponeringer på f/18 også... (hvorfor ikke f/22 er godt spm...) Men personlig synes jeg lav dybdeskarphet gjorde seg best av de jeg har tatt. Men takk for konstruktiv kritikk!=) Tenk dere bort fra preikestolen da, og prøv å vurdere bildet uten viten om at det er der. Jeg kan jo gi meg selv litt konstruktiv kritikk og høre om dere er enige: Jeg burde kanskje markert området som er i fokus og kun kjørt unsharpen mask på det? Slik at jeg ikke får en sånn "rippel"-effekt i bokeh'n? Hvordan ville dere gjort det i photoshop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå