Gå til innhold

Prog.filer kræsjer etter overklokking++

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om jeg har gjort noe skikkelig dumt. :oops:

Jeg kjøpte meg nytt hovedkort og prosessor. (MSI KT400V og 2600+ og en ok kjøler).

Tenkte å prøve å klokke littegrann. Begynte med FSB. Med litt høyere volt 1.75 eller noe slikt fikk jeg den til 174 før windows slutta å boote. Gradene på cpu gikk ned 8 grader også på idle og under kjøring. (merkelig). Så begynte ting og skje. Fikk noen rare pipelyder i kabinettet. Programfiler begynte å kræsje. Deriblant explorer.exe i en evindelig loop. Spill som Flight Simulator 2004 kræsjer og feilmeldingen viser at filen user32.dll gjorde dette.

Det værste er at jeg har PC2100 DDR ram som skal kjøre på 266mhz tror jeg. Men nå har jeg kjørt den en stund på hele 346mhz med 173fsb? Det er vel de som er svidd antagelig? Memtest i oppstart funker fint. Windows starter nå fint. Volt er nå på 1.67 på cpu og fsb er på 173. MP er på 12.5. Det eneste er disse kræsjene nå etter en stund i Windows

Har jeg svidd minnet eller hva? Minne er dyrt for tida. hehe

Flame ivei. Jeg er ganske newbie på dette. 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nesten samme spec som meg.

Jeg klarer å få PC2100 minnet mitt opp på rundt 190FSB før det blir ustabilt. Dette minnet er ikke beregner for mer enn 133mhz FSB, så det er ikke rart om det krasjer på 173mhz heller. Avhenger jo av minnebrikken og om man har hatt flaks med den eller ikke osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...