Gå til innhold

android 2.2 programmer starter opp selv etter lukking

Anbefalte innlegg

Er det noen måte og lukke programmene for godt intil man starter dem selv ?

Jeg bruker task manager og lukker feks gmail,maps,market, samsung apps.

Men etter en stund så starter dem opp igjen, selv om jeg har konfigurert dem ikke til og starte igjen (dem få som lar seg gjøre det)

Bruker på Tele2 så roaming er altid på og noen av programmene trekker data fra nettet.

Er Android laget sånn at programmene altid skal starte seg opp selv og ligge aktive ?

Mvh

frustrert Android bruker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingenting å si at programmer ligger i minnet så lenge de ikke bruker CPU-kraft. Og foruten samsung sin bloatware så er de andre programmene du nevner sentrale og integrerte programmer i OS-et.

Market ligger som regel i minnet og sjekker om det finnes oppdateringer til programmene dine en gang i blant, gmail er som standard satt opp med pushmail og må således ha en service kjørende i bakgrunnen. Noen funksjoner i Maps antar jeg brukes i andre deler av OS-et i tillegg til at det er et program som blir ofte brukt og derfor er greit å ha liggende i minnet for å minimere oppstartstid.

Det at Tele2 roamer på Netcom sitt nett er helt uvesentlig, du betaler ikke noe mer for datatrafikk enn man gjør på andre norske operatører (små variasjoner er det selvsagt). Min personlige mening er at det forøvrig er ganske tåpelig å ikke ha i hvert fall 500MB datapakke i abb. sitt når man har en smarttelefon men men...

Task managere har ett eneste bruksområde og det er i de sjeldne situasjonene at et program har låst seg/løpt løpsk. Du skal _IKKE_ stoppe programmer som bare ligger i minnet, minnehåndtering klarer OS-et fint å ta seg av på egenhånd.

Minne som ikke blir brukt er fullstendig bortkastet, dette gjelder både på telefoner, pc-er osv. Programmene ligger ikke aktive, men de ligger i minnet. Hvis du er redd for at programmer ligger aktive og bruker CPU-kraft kan du innstallere et program som heter Watchdog (gratisversjon finnes i Market), dette vil gi deg beskjed hvis noen programmer ligger i bakgrunnen og bruker prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...