Gå til innhold

Test: OCZ RevoDrive 3 X2 480GB

Anbefalte innlegg

Eh, Øh. Erdet ikke slike at Revoen ikke støtter TRIM pga den kjører (intern RAID) ?

På samme måte som om du vil miste trim støtte hvis du tar to eller flere vanlige SSDer i raid ?

Dette er vel ikke ett problem som innbefatter kunn OCZ sine produkter men SSD teknologien generellt ?

Hva med å faktisk lese artikkelen? Revoen kjører ikke tradisjonell raid..............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet godt at folk kan bruke pc til mer enn gaming og surfing, jeg redigerer avansert video og holder på med 3D,og mye mer.

Forstår selvfølgelig at folk er forskjellige, men dette med at man skal kjøpe det dyreste av det dyreste når noe billigere holder.

F.eks. mobiler med diamanter på, forferdelig spør du meg.

Først må jeg spørre deg, holder for hvem? Argumentasjonen din er fortsatt bortimot tåpelig. Mobiler med diamanter på??? WTF??? Hvilken sammenlikning er det? Om du ser på produktet så vil Revo faktisk tilføre brukerne noe konkret nemlig hastighet og en viss form for redundans. Og hastighet det er uvesentlig? Økt sikkerhet bortkastet? Hva er du 14 år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er du 14 år?

Etter å ha lest innlegget ditt synes det lett hvem som er nærmest 14 her. Da et dypt pust og ro deg ned, du.

Det han snakker om er så klart at å kjøpe det absolutt råeste innenfor teknologi som regel er heftig overpriset. Når det kommer en ny serie med produkter er de veldig mye dyrere, men marginalt bedre, enn forrige serie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syke hastigheter dette!

Ikke for å virke som en idiot, men hvis noen bruker 12.000 kroner på en SSD så... ja vet ikke hva jeg skal si. (med mindre du tjener 200.000++ i måneden da)

Ikke for å virke krass men nå er det nesten så du fremstår som en......

Folk har forskjellige behov. Selv om du finner dette til å være overkill er det nok mange som likevel ikke avskrekkes av prisen i seg selv. Alternativene for å komme på disse hastighetene er nok ikke spesielt mye billigere. Noen klarer seg med en bolig på 15 kvm mens andre trenger 100 eller kanskje 300 kvm. Er alle andre tullinger da?

Kan jo skjønne hvis f.eks. Hollywood produsenter eller Google's hovedkontor trenger slike, men for en vanlig mann i gata med 25.000 i måneden blir dette for drøyt.

Greit at noen er mer interessert i data enn andre, men finnes grenser :)

Og tanken på hva prisen på den modellen med 960GB kan være, grøsser meg :o

Da har du rett og slett bare helt andre prioriteringer. Selv med en månedslønn på under 10 000kr, og følgelig et relativt lavt overskudd, så har det da mer enn bare en eller to ganger hendt at jeg har brukt all resterende kjøpekraft på PC-komponenter. Kommer såklart helt ann på hvor kraftig PCen på gjeldende tidspunkt er, og hvor mye jeg krever av den etc.. Selv om jeg nok tvilsomt er like entusiastisk om 2-3 år, så kommer jeg nok helt sikkert til å vurdere slikt når jeg da forventer å ha en inntekt på over 25 000 måneden.

Synes du dette blir for drøyt for noen som tjener 25 000 i måneden netto (rimelig bra), ja så er du på langt nær noen entusiast. 12 000,-kr kan du jo kjempelett spare inn ved å velge en bilmotor med 2 HP mindre motor, en KVM mindre leilighet etc...

Det har da i alle år alltid vært litt "overprising" på det beste. Det samme med bil, hus etc.. Dette er fordi det ikke er like stor konkurranse på disse produktene, og marginene trenger ikke være så lave som i de gruppene der det er voldsom kniving om kundene. De vil alltids være nisje, og koste deretter. 12 000 for noe slikt er da strangt talt gnaske rimelig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Syke hastigheter dette!

Ikke for å virke som en idiot, men hvis noen bruker 12.000 kroner på en SSD så... ja vet ikke hva jeg skal si. (med mindre du tjener 200.000++ i måneden da)

Ikke for å virke krass men nå er det nesten så du fremstår som en......

Folk har forskjellige behov. Selv om du finner dette til å være overkill er det nok mange som likevel ikke avskrekkes av prisen i seg selv. Alternativene for å komme på disse hastighetene er nok ikke spesielt mye billigere. Noen klarer seg med en bolig på 15 kvm mens andre trenger 100 eller kanskje 300 kvm. Er alle andre tullinger da?

Kan jo skjønne hvis f.eks. Hollywood produsenter eller Google's hovedkontor trenger slike, men for en vanlig mann i gata med 25.000 i måneden blir dette for drøyt.

Greit at noen er mer interessert i data enn andre, men finnes grenser :)

Og tanken på hva prisen på den modellen med 960GB kan være, grøsser meg :o

Da har du rett og slett bare helt andre prioriteringer. Selv med en månedslønn på under 10 000kr, og følgelig et relativt lavt overskudd, så har det da mer enn bare en eller to ganger hendt at jeg har brukt all resterende kjøpekraft på PC-komponenter. Kommer såklart helt ann på hvor kraftig PCen på gjeldende tidspunkt er, og hvor mye jeg krever av den etc.. Selv om jeg nok tvilsomt er like entusiastisk om 2-3 år, så kommer jeg nok helt sikkert til å vurdere slikt når jeg da forventer å ha en inntekt på over 25 000 måneden.

Synes du dette blir for drøyt for noen som tjener 25 000 i måneden netto (rimelig bra), ja så er du på langt nær noen entusiast. 12 000,-kr kan du jo kjempelett spare inn ved å velge en bilmotor med 2 HP mindre motor, en KVM mindre leilighet etc...

Det har da i alle år alltid vært litt "overprising" på det beste. Det samme med bil, hus etc.. Dette er fordi det ikke er like stor konkurranse på disse produktene, og marginene trenger ikke være så lave som i de gruppene der det er voldsom kniving om kundene. De vil alltids være nisje, og koste deretter. 12 000 for noe slikt er da strangt talt gnaske rimelig.

Men husk at du må trekke fra masse utgifter og gjerne lån fra de 25.000, så blir gjerne 15-17.000 netto :)

Det med å kjøpe noe som er 3x dyrere enn nesten like produkter, men ikke 3x bedre har jeg aldri skjønt, enten det gjelder pc eller skateboard.

(feks, en minnepenn på 4GB fra kingston - 99,- og en minnepenn fra corsair på 4G men mye kulere design - 299,- (vet jo akkurat denne saken ikke handler om design, men om hastighet og kanskje bittelitt størrelse))

Men, er vel sånn at noen har annerledes prioriteringer ELLER er pappagutt, varierer vel.

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri skjønnt hvorfor man ønsker å betale 3x mer for nesten like produkter. Men nå har det seg slik at dette ikke gjelder PC-bransjen i særlig stor skala. Betaler du 3 ganger mer, så får du gjerne mye igjen for det.

I dette tilfellet så betaler du 3 ganger mer (en god 500 GB SSD koster vel ala. 4000kr), men da får du også 3 ganger bedre ytelse, samt at du ikke bruker opp noen Sata-innganger. Husk: Entusiaster er de som rett og slett ikke kan få nok ytelse, og alle forbedringer settes pris på. Det er utviklingen som holder oss igjen, og det kan rett og slett ikke bli godt nok. I tillegg så er det nok ikke til å skyve under en stol at det gir en ekstra god følelse å ha noe som er mye bedre enn naboen/andre med-nerder.

Ser vi på High-End skjermkort, så koster disse kanskje 40 % mer enn nest beste i sin klasse, men yter bare 25 % bedre. Hvorfor vil man da kjøpe det dyreste? Jo, fordi selv det beste ikke er godt nok, og det nesten ikke er noe alternativ å gå for noe dårligere som du VET du ikke blir helt fornøyd med. Vi gleder oss til neste generasjon, i håp om å se ENDA bedre ytelse, for selv FØR vi kjøper produkter så vet vi at det ikke kommer til å bli bra nok. Det kan det egentlig heller aldri bli.

Nå forenklerer jeg såklart, men du ser kanskje poenget mitt nå.

Edit: Du nevnte minnepinner. JEG ser det andre veien. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være så gjerrige at man ikke har råd til en skikkelig minnepenn som jo strengt talt er latterlig billig. Det er ENORM forskjell i ytelse på minnepenner og minnekort, og selv så har jeg dårlig tid i 90 % av gangene jeg kopierer til/fra pennen/kortet. I tillegg så er de dyrere sikrere rent fysisk, med tanke på bedre materiale (min OCZ 4GB Rally2 minnepenn er av solid aluminium, og tåler nesten å bli kjørt over, samt at den er relativt rask), og de har gjerne også en form for kryptering.

Dette er viktig fordi man ofte har viktige ting på disse, som helst ikke skal komme i feil hender, eller bli ødelagt. Å vente på overføringer er faktisk værre enn å bli slått i magen, og ved å kjøpe en 3 ganger raskere minnepenn betyr at jeg da ikke trenger å gå gjennom like mye smerte udner bruk. Ok, så er det kanskje ikke like ille som et overraskende slag til buken, men om du hadde fått et sekund med forberedelser så hadde det faktisk vært bedre. :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp Andrull :thumbup:

Derfor velger jeg Areca 1880 fordi jeg vil ha noe som gir meg enda mere enn Revodrive igjen. Entusiaster KAN ikkje få nok ytelse :yes:

Jaja, til ett visst prisnivå da. Selv enusiaster pleier å ha budsjett, men det hele kommer ann på prioriteringer.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

morsomt at dette kortet, nå koster i overkant av 3 laken. Har Windows ordna støtte til TRIM over SAS-grensesnittet nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...