Gå til innhold

Spoiler: Et par spørsmål om Illidan Stormrage


Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg kommet meg gjennom Warcraft 3: The Frozen Throne, og er meget fornøyd. Nok om det. Jeg skjønte ikke helt et par poenger om Illidan Stormrage, og skriver da inn her i tilfelle noen som er smartere enn meg ser det.

 

1. Hvorfor satt Illidan i fengsel?

2. Hvorfor ble han forvist? (Han hadde vel ikke gjort noe galt? Han hjalp jo til med å drepe Tichondrius!)

3. Døde han utenfor The Frozen Throne, eller ble han bare skadd?

4. Hvorfor fortsatte han å være demon når de andre demonjegerne blir vanlige igjen? (Først var han vanlig, så ødela han Gul'dan skalle, så ble han 'svart' demon og ble forvist, og nå i The Frozen Throne er han en helt ny type demon!?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe endelig for man bruk for litt av all den geeke informasjonen man sitter på.

 

1: Illidan satt fengslet fordi han svek Furion, Cenarius, Tyrande og de andre night elfene i kampen mot Queen Azshara hennes Highborne (noen av de såkalte highborne endte opp som Naga mens andre utvandret til Quel Thalas og ble high elves (blood elves)) og The burning legion.

 

Grunnen til sviket var vel at han var magi addicted og Furion hadde som mål å ødelegge the well of eternety (en magisk sjø som the highborne tilba og til slutte endte med å tilkalle the burning legion fra) og i tillegg til dette var han jo håpløst forelsket i Tyrande, men visste at hun vil alltid være Furions. :cry:

 

2: Han ble vel forvist pga han hadde brukt nettopp de kreftene han hadde blitt dømt til livstid i fangenskap for tidligere å ha brukt. På en måte kan man jo si at han fikk en viss benådning.....han var jo tross alt dømt til å evig være lenket under jorden.

 

3: Tror nok det var slutten på Illidan ja.....men man kan jo aldri være sikker. Ble egentlig litt skuffet der....If he could find a suiteable host...some hapless dupe torn between dark and light...he could possess that body and escape the Frozen Throne forever. Synes dette pekte mer mot Illidan enn Arthas egentlig....trodde egentlig at Arthas bare skulle lure Illidan mot Ice Crown slike at han kunne gå i LK's felle.

 

4: Tja...er vel ingen fasit på denne....The skull of Gul'dan var vel kanskje så kraftig at effektene varte lenger? Har bare rundet FT en gang, men mener å huske at Illidan på de missionene du kan styre han fortsatt morfer til en svart demon? Hornene og vingene han har i i "normal" form i FT er vel kanskje en bieffekt av alle kreftene han konsumerte fra the skull of Gul'dan. Makt korrumperer sies det :wink:

 

Det jeg selv lurer på er: Hva skjedde med Maiev, Kael, Lady Vasj, er the legion for alltid slått i slaget om Azeroth, og hvordan ser egentlig Sargeras ut?? :smile: Får avslutte det lange unyttige innlegget mitt som Warcraft I slutter ".......but that's a story for another time"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...