epqr Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg er på utkikk etter en bærbar-pc, hovedsakelig til skolebruk. Jeg setter ikke store krav til spesifikasjoner. PCen skal kun brukes til nettsurfing og tekstbehandling. Kan også nevnes at den kommer til å bli brukt i sammenheng med programmering. Den skal være liten og lett, slik at den er enkel å få med seg. Jeg synes derimot 13,3" skjerm er minimum for en god opplevelse, og tastaturet må være fullstørrelse og godt å skrive på. Batterilevetid er selvfølgelig viktig. Jeg vil at PCen skal være tynn og lett, men vil ikke at det skal gå altfor mye utover prisen. Budsjettet er i grunn ganske åpent, men jeg ønsker å holde det så lavt som mulig. Jeg har forøvring også en kraftig stasjonær PC hjemme, for krevende oppgaver. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Asus EEE 1215B (versjonen med AMD E350 og 4 GB RAM) er ikke så dum til dine krav, men skjermen er litt mindre enn det du ønsker. Imidlertid får du 1366x768 piksler på skjermen, veldig god batteritid og alt til en ganske kurant pris. http://www.prisjakt.no/product.php?p=860179 Lenke til kommentar
epqr Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Skal se om jeg får prøvd en 12 tommer PC, men tror jeg vil holde på at 13,3" er minimum størrelse. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=640295 Lenke til kommentar
anordne Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Hva med Asus sin u-serie. Bruker selv en UL30vt (utgått) som har hatt god batteri kapasitet og lett og fin design. Kanskje ikke helt samme bygge kvalitet som hp sin som fflex linker til. Søsteren min har en sånn og den virker litt bedre skrudd sammen og litt mer solid på ett par punkter men veier mer og dårligere batteri. denne : http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-11---14-tom/asus-u36sd-rx002v/157030.5055/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=157030+-%20ASUS%20U36SD-RX002V&utm_campaign=Productfeed Endret 31. august 2011 av anordne Lenke til kommentar
epqr Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Den kan være veldig aktuell (HP 4330s)! Kanskje litt i tyngste laget, og litt liten batterilevetid. Men syns den virket bra, og god pris. Edit: ASUS'en virka bra den òg, men kanskje litt i dyreste laget i forhold til hva jeg trenger. i5 prosessor virker litt overkill i forhold til hva jeg trenger. Liker dog godt at den er såpass liten og lett. Trackpaden virker også veldig bra, og det er faktsik ganske viktig for meg. Endret 31. august 2011 av epqr Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Søk på ASUS U31SD da. Den er billigere, mindre og ikke fullt så kraftig samtidig som den er godt kraftigere enn en EEE. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Ugh. Hvorfor må ASUS pc'ene ha glossy skjerm Står alikevel mellom U31SD og U36SD i øyeblikket. Frister veldig å legge på en tusen-lapp for U36SD. Den er egentlig litt i overkant av hva jeg trenger, men har ikke et spessielt stramt budsjett i øyeblikket. Eneste jeg er litt bekymra for er at jeg leser en del om at den blir veldig varm under litt krevende oppgaver.. Er som sagt ikke veldig begeistra for gloss skjermen, da jeg gjerne vil bruke den noe utendørs, og i sola. Lenke til kommentar
Therwood Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Enig med over. http://www.dustinhome.no/asus-u31sd-ci3-21-4gb-500-gt520m-133-w7hp-silver/product/5010598293 må jo være helt perfekt for deg? Lenke til kommentar
epqr Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Jeg endte faktsik opp med U36SD. Likte at den var såpass tynn som den var, og er faktisk en ganske mye kraftigere, til bare en 1000-lapp mer. Tastaturet på US36D skulle visstnok også være overlegent det på U31SD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå