Gå til innhold

Nye vintersko!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes, slik tenkte jeg selv. Googlet brouge boots og fant et bilde av en kar som ikke hadde brettet opp buksene. Så veldig bra ut, og jeg kan tenke meg at det hadde sett rimelig latterlig ut om han hadde brettet dem opp.

 

Kom gjerne med flere tips, slik at jeg har masse å velge mellom! :)

Lenke til kommentar

Hva med disse? Fra Lottusse, fåes bl.a på Ferner. Litt store i størrelsen, så du må kanskje gå ned èn. Foret (som dekker hele innsiden av støvelen) virker å være enten hare eller lam (ufødt?). Sålen er veldig solid og sikkert gunstig på dårlig norsk vinterføre.

 

Ble dårlige bilder dette. De er egentlig litt mørkere enn bildene viser. Første er uten blits, det andre er med.

 

post-22278-0-25345900-1315254494_thumb.jpg

post-22278-0-49155200-1315254508_thumb.jpg

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

 

Hva med disse? Fra Lottusse, fåes bl.a på Ferner. Litt store i størrelsen, så du må kanskje gå ned èn. Foret (som dekker hele innsiden av støvelen) virker å være enten hare eller lam (ufødt?). Sålen er veldig solid og sikkert gunstig på dårlig norsk vinterføre.

 

Ble dårlige bilder dette. De er egentlig litt mørkere enn bildene viser. Første er uten blits, det andre er med.

 

post-22278-0-25345900-1315254494_thumb.jpg

post-22278-0-49155200-1315254508_thumb.jpg

 

Det så ut til å være et ganske bra alternativ på de mest ekstreme dagene. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Hvis du kalles for 50 Cent og bor i Brooklyn, så ja.

 

 

 

Nei, spør du meg er de er alt for massive og sennepsgule. Kunne like gjerne vært Uggs.

Endret av Jottnegen
Lenke til kommentar

 

Pris?

3650

 

Auch.

"fine, varme vintersko" som du er ute etter, koster, som regel, litt mer enn vanlige vintersko. Det er bare å bite i det sure eplet, og heller leve på vann og brød, og stå over 2-3 fester i en periode, så har du sko som varmer i flere år (om du tar godt vare på dem).

 

 

 

Hva med disse? Fra Lottusse, fåes bl.a på Ferner. Litt store i størrelsen, så du må kanskje gå ned èn. Foret (som dekker hele innsiden av støvelen) virker å være enten hare eller lam (ufødt?). Sålen er veldig solid og sikkert gunstig på dårlig norsk vinterføre.

 

Ble dårlige bilder dette. De er egentlig litt mørkere enn bildene viser. Første er uten blits, det andre er med.

 

post-22278-0-25345900-1315254494_thumb.jpg

post-22278-0-49155200-1315254508_thumb.jpg

 

Det så ut til å være et ganske bra alternativ på de mest ekstreme dagene. Takk for tipset :)

Her er et bilde av sålen fra undersiden. Igjen, første uten blits, og andre med.

 

post-22278-0-31285600-1315317086_thumb.jpg

 

post-22278-0-95860700-1315317097_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du kalles for 50 Cent og bor i Brooklyn, så ja.

 

 

 

Nei, spør du meg er de er alt for massive og sennepsgule. Kunne like gjerne vært Uggs.

 

Eh, hvor i all verden har du det ifra? Har selv bodd i USA og har ikke sett en eneste gangster med sånne sko, men hillbillys og rednecks derimot bruker det mye, og det har vært populært blant folk jeg kjenner. Hvorfor skal man la et INNTRYKK gå utover et skokjøp? Mye bedre med slike enn med UGGS, synes nå jeg.

 

De er ikke noe mer massive enn alle de andre skoene som har blitt foreslått her, og det finnes forskjellige farger, typer og størrelser.

 

Og nå er det TS jeg foreslo det for, ikke deg. Alle har forskjellige meninger, dessuten er det en god og varm sko, ettersom jeg har prøvd dem selv.

Endret av beastieboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Inntrykk har jo ganske mye å si. Jeg tenker på sludd og småregn og bygningsarbeidere når jeg ser de skoene der. Ingenting galt med å være bygningsarbeider, men det er ikke det jeg vil bli assosiert med.

 

Forresten er både desert boots og chelsea boots langt mindre massive. Men som du sier, det er et forslag til TS, men han vil kanskje høre vår mening om skoen.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden er det alle dere bor der det er mulig å bruke desert boots og lignende om vinteren? Her i Trondheim er gater og fortau stort sett dekket med is hele vinteren, og etter de gangene jeg har vært i Oslo om vinteren å dømme er det knapt bedre der. Og når det ikke ligger snø og is ligger det vanligvis slaps eller regner, noe som ødelegger sko i semsket skinn (noe som ble foreslått tidligere) på 1-2-3. Etter min mening er både semsket skinn og lærsåler helt uaktuelt for vinterbruk.

Lenke til kommentar

Jaja, smaken er som baken, men må si jeg er litt fan av de skoene. Trenger ikke å gå med prada vinterstøvletter bare fordi man er redd for å bli sett på som en bygningsarbeider, men nå er kanskje "vinterstilen" min litt mer passende til de skoene enn deres kanskje er. Jeg synes jeans og sånne sko er kult jeg i hvertfall, og tenker bare at det er kult, uten å assosiere personen med noe som helst.

 

EDIT: kom på en annen type sko jeg synes er kul.

 

http://www.google.no/imgres?q=kule+vintersko&um=1&hl=no&sa=N&biw=1280&bih=685&tbm=isch&tbnid=ooXQIYx4T9qwBM:&imgrefurl=http://www.mote.no/guttemote/sko-og-tilbehor/16849-hvilken-sko-er-kule-na-tida-6.html&docid=dKzt9t3xkIfVLM&w=250&h=250&ei=uDlmTtuLLojHtAbA_Ki_Cg&zoom=1&iact=hc&vpx=1040&vpy=358&dur=447&hovh=163&hovw=199&tx=80&ty=101&page=6&tbnh=163&tbnw=199&start=91&ndsp=15&ved=1t:429,r:4,s:91

 

Noe á la dette... Jeg hater lacoste, men jeg hadde et par le coq sportif av denne typen, og de var mye kulere, men sånne er jo gode og varme også.

Endret av beastieboy
Lenke til kommentar

Hvor i all verden er det alle dere bor der det er mulig å bruke desert boots og lignende om vinteren? Her i Trondheim er gater og fortau stort sett dekket med is hele vinteren, og etter de gangene jeg har vært i Oslo om vinteren å dømme er det knapt bedre der. Og når det ikke ligger snø og is ligger det vanligvis slaps eller regner, noe som ødelegger sko i semsket skinn (noe som ble foreslått tidligere) på 1-2-3. Etter min mening er både semsket skinn og lærsåler helt uaktuelt for vinterbruk.

 

Kan forsåvidt være enig i det du sier om at festet ikke er allverdens på sko med lærsåler, men om det er is så hjelper selv den groveste gummisålen heller lite også..Når det gjelder slaps og regn så hjelper ett par kalosjer.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden er det alle dere bor der det er mulig å bruke desert boots og lignende om vinteren? Her i Trondheim er gater og fortau stort sett dekket med is hele vinteren, og etter de gangene jeg har vært i Oslo om vinteren å dømme er det knapt bedre der. Og når det ikke ligger snø og is ligger det vanligvis slaps eller regner, noe som ødelegger sko i semsket skinn (noe som ble foreslått tidligere) på 1-2-3. Etter min mening er både semsket skinn og lærsåler helt uaktuelt for vinterbruk.

 

Kan forsåvidt være enig i det du sier om at festet ikke er allverdens på sko med lærsåler, men om det er is så hjelper selv den groveste gummisålen heller lite også..Når det gjelder slaps og regn så hjelper ett par kalosjer.

 

Alle desert boots har gummisåler som sitter godt på glatte veier, det samme har Chelsea bootsa mine med gummi over læret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...