Gå til innhold

TREG Samsung Galaxy S2


kaje

Anbefalte innlegg

Bytta ut min htc desire med en galaxy s2 for ca 2 uke siden, men er sålangt drit skuffa for å si det ekstremt mildt. Den er jo MYE tregere en min desire når det gjelder alt bortsett fra nettsurfing. f.eks om jeg er inne i kalkulator å trykker home knappen tar det minst ETT (1) sekund før det skjer noe, sammenlignet med desire skjer det med en gang jeg trykker. Også låsetasten er treg, tar ofte TO sekunder fra jeg trykker til skjermen begyner å lyse! "En av di raskeste smartmobilene på markedet" ja jøss... Har installert advanced task killer siden den innebygde suger. Den avslutter alle programmene hver gang jeg trykker på låsetasten, men men om jeg har drivi med telefonen i rundt 2 min er det jo en haug av programmer som kjører som jeg aldri har vert i nærheten av en gang, noe som resulterer i rææva batteritid, blir tappa fra 100% til 40% etter bare å ligge i 7-8 timer på jobb.

 

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noe feil med min telefon (det må det jo være) eller om det er noe jeg må gjøre for att den ska få ut finger`n?

 

Takker for alle svar, litt frustrert kan du si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har akkurat samme problem. Har bare ikke lagt merke til det siden jeg før hadde en Iphone 3G som var MYE tregere. Men du har helt rett. Når det gjelder batteritid så er ikke min så ille som din. Men min har et problem med mikrofonen. Default er bakgrunsstøy filteret på, noe som resulterer i at de i den andre enden ikke hører meg tydelig og hører seg selv. Så hver gang må jeg skru av den før jeg kan snakke. Noe som tar 2-3 sekunder siden den infrarød sensoren som skrur av skjermen er veldig treg til å skru på skjermen igjen. Håper hele tiden at samsung skal fikse alt dette, men tar litt tid.

 

Har også hørt at den dårlige batterilevetiden skyldes android 2.3.3 . Også leste jeg et sted å drepe alle programmene som kjører i bakgrunnen ikke hjelper noe særlig da telefonen bare starter dem igjen kort tid etter. Disse programmene er også ment for at ting skal går raskere på mobilen. Men å avslutte spesifike apps når du ikke bruker dem tror jeg er til nytte.

Endret av asswipe
Lenke til kommentar

Syntes det er helt tragisk att en så dyr telefon ska være så treg, hadde jeg vist om det hadde jeg bare beholdt desier`en min. Har prøvd å slå av alle animasjoner å sån men da virker den bare enda tregere siden animasjonene til en viss grad skjuler tregheten på en måte. ekstremt skuffa over "den beste telefonen du får kjøpt" som samtlige testert skriver.

 

Har nå finni ut att når jeg trykker på tilbaketasten går det mye raskere, men er jo skjeldent man kan trykke på den en gang for å komme til home skjermen, men virker som det er den fysiske home knappen som er treg..

Endret av kaje
Lenke til kommentar

Bytta ut min htc desire med en galaxy s2 for ca 2 uke siden, men er sålangt drit skuffa for å si det ekstremt mildt. Den er jo MYE tregere en min desire når det gjelder alt bortsett fra nettsurfing. f.eks om jeg er inne i kalkulator å trykker home knappen tar det minst ETT (1) sekund før det skjer noe, sammenlignet med desire skjer det med en gang jeg trykker. Også låsetasten er treg, tar ofte TO sekunder fra jeg trykker til skjermen begyner å lyse! "En av di raskeste smartmobilene på markedet" ja jøss... Har installert advanced task killer siden den innebygde suger. Den avslutter alle programmene hver gang jeg trykker på låsetasten, men men om jeg har drivi med telefonen i rundt 2 min er det jo en haug av programmer som kjører som jeg aldri har vert i nærheten av en gang, noe som resulterer i rææva batteritid, blir tappa fra 100% til 40% etter bare å ligge i 7-8 timer på jobb.

 

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noe feil med min telefon (det må det jo være) eller om det er noe jeg må gjøre for att den ska få ut finger`n?

 

Takker for alle svar, litt frustrert kan du si.

Vel, ikke for å virke sur, men problemet er faktisk deg selv som gjør at telefonen går tregt og sluker strøm.

 

Ikke klag på telefonen når det er du selv som gjør telefonen treg. For det første så installerer man ikke en task killer for å drepe en masse programmer når man unlocker telefonen, fordi da vil bare Android bruke en masse ekstra power på å starte disse programmene igjen og så sluke batteri.

 

Og med at Android da må stå å starte en hel masse programmer opp igjen (siden det er slikt Android er bygd opp), så vil resten av telefonen gå tregt mens den gjør det.

 

Låsetasten er litt delayed for alle. Det tar ca 1 til 2 sekunder for telefonen å komme ut av deep sleep statusen når man trykker på power knappen. Men etter hva jeg har skjønnt, så er dette mulig å fikse. Men da må du roote telefonen din.

 

Så bare drit i disse programmene som du ikke vil skal kjøre, fordi dette er noe som Android er bygd opp til å kjøre i bakgrunnen selv om du ikke har startet de programmene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Den er uansett treg, sletta task killer i sta for å prøve, dama har også desire å den føles mye raskere å mer responsiv en min s2, en ting er låsetasten, men er hometasten som ittiterer meg mest, siden den på desire reagerer omtrent før man rekkere å trykke knappen helt ned, på s2 rekker man jo å legge fra seg telefonen mens man venter...

 

Merker også det med wifi antenna, om man holder telefonen med begge hendene rundt bunne av den mister jeg nesten alt signal...

Endret av kaje
Lenke til kommentar

Ja sant. Skulle man virkelig testet en telefon så skulle man brukt den endel uker. Er skikkelig dritt. Synes ikke wifi antenna er noe bra på den. Og 3g nettet må jeg skru av og på for den henger seg opp noen ganger. Skjønner ikke hva som feiler mobilen.

Wi-Fi signalene på Galaxy S II kan virke dårlige, men jeg har ikke vært borti noen problemer så langt selv om Wi-Fi signalstyrken har vist veldig lav styrke en del ganger. Så jeg tror heller det er måten den viser signalene på som ikke er helt i orden.

 

3G nettet har jeg heller ikke hatt noen problemer med. Når jeg aktiverer 3G nettet, så fungerer den helt fint noen få sekunder etter det. Og da fungerer den fint helt til jeg skrur 3G nettet av.

 

Så jeg kan jo nesten tenke meg at du har fått en telefon med feil på i så fall.

Den er uansett treg, sletta task killer i sta for å prøve, dama har også desire å den føles mye raskere å mer responsiv en min s2, en ting er låsetasten, men er hometasten som ittiterer meg mest, siden den på desire reagerer omtrent før man rekkere å trykke knappen helt ned, på s2 rekker man jo å legge fra seg telefonen mens man venter...

 

Merker også det med wifi antenna, om man holder telefonen med begge hendene rundt bunne av den mister jeg nesten alt signal...

I så fall, så er det noe veldig galt med din Galaxy S II. Fordi jeg har aldri opplevd at min Galaxy S II har vært noe treg i noe som helst.

 

Min Galaxy S II er faktisk en god del kjappere enn det selv iPhone 4 er i det meste. Så vet ikke helt hva problemet ditt er utenom at du muligens har fått en Galaxy S II med feil på.

 

EDIT: Jeg ville ha prøvd meg på en factory reset på telefonen din og så sett om det samme skjer. Og skjer det samme da, da er det garantert noe galt med telefonen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Grunnen til at det tar i underkant av 1 sekund når man trykker på home-knappen er pga at mobilen venter for å se om du trykker en gang til (noe som starter voice talk programmet). En løsning på dette er å roote for så å fjerne voice talk programmet hvis du ikke bruker det.

 

Telefonen går også i deep sleep når skjermen er av og bruker derfor rundt 1 sekund for å slå seg på igjen.

 

Det at du i det hele tatt har satt opp en task killer for å fjerne alle programmer fra minnet hver gang du trykker på låsetasten sier jo sitt, dette vil bruke ganske mye ekstra strøm.

 

Hvis jeg ikke bruker telefonen trekker den mellom 2-3% batteri per time, med alt av synkronisering påslått. Bruker din noe mer enn dette er det noe galt. Har forøvrig alltid på enten Wifi eller 3g og har aldri hatt noen problemer der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tenkte jeg kunne si att telefonen er blitt mye raskere etter att jeg resetta den, så nå er den helt rå:-) MEN batteritiden er fremdeles ett tragisk kapittel. For å sameligne: min ht9c desire holdt i ca 2 døgn med wifi, 3g og full sync på, og galaxy holder fra halv 7 om morra til den lader ut I 8-9 tida på kvelden samme dag. Da ligger den nesten urørt på jobb i 8 timer. Er det noe galt så jeg bør sende den inn?

Endret av kaje
Lenke til kommentar

Må vel med en viss skuffelse si at telefonen min ikke er særlig bedre på batteri. Jeg må være veldig forsiktig med å bruke den for at den skal holde en dag. Skjønner ikke helt at en telefon med så dårlig batteri kan få så seks i tester, det er jo en vesentlig svakhet. Men så hører en jo om folk her som får det til å holde i mange dager, så jeg vet ikke. Min er i alle fall veldig dårlig, og jeg kjører Android 2.3.5 med juicedefender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...