karken789 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hei, har nettopp kjøpt en asus x53u med kun 1gb ram, var så klart klar over dette, men fikk den ganske så billig så ga egentlig f., men har funne diverse brikker på nett, men hvordan er det å bytte disse? mye arbeid? regner med man mister garantien . Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Finer ingen modeller av x53u som bare har 1GB RAM? Å skifte RAM er ofte noe av det enkleste på en laptop. Det er som regel en egen åpning under laptopen man bare skrur opp og så kommer brikkene til syne. Brikkene sitter bare fast med 1 liten tapp på hver side som holder den fast. skyv disse til hver sin side og brikken vil smette opp. Så er det bare å trekke den ut av sporet. Man mister ikke garanti på dette med mindre annet er beskrevet i manualen. Lenke til kommentar
karken789 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Sorry! mente 2gb, men vil ha 4. vil dette ha noe veldig å si på hastigheten på manskina. blir ettervert noe skoleprogrammer på den, autocad ol. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Men denne maskina her vel en AMD C-50 eller C350 CPU om jeg ikke husker feil? Ikke mye å stille opp med mot programmer som Autocad ol. 2GB RAM er ikke mye, jeg vil si det kun er nok til surfing og office. 4GB RAM eller mer er å anbefale. Lenke til kommentar
karken789 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 c-50 ja, stemmer, men tror prosessoren skal klare det, bare så når foreleserens pc var en 12'' å han kjørte det "fint", så skal vel gå helt ok med denne og, så du mener det bare er å få bestilt opp brikker med en gang? Lenke til kommentar
karken789 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 bare et spørsmål til, er det mye å hente i å bytte til ssd disk? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 SSD gir mye ja. Spesielt oppstart av OS og programmer. Men også mye generell ytelse. Har det selv på en Asus N53 og ting går greit unna. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Acad i skolesammenheng går på så og så "alt" av maskiner. Blir aldri brukt til noe særlig store prosjekter så da vil det være lite behov for så alt for mye. Har kjørt Acad på en snart 5år gammel fujitsusiemens med 2gb ram uten problemer. På din maskin har du i tillegg et fungerende grafikkort og slipper å kjøre det med software-rendering som jeg måtte. Så det burde ikke være noe problem. Foruten dette er det jo alltid bra med mer ram, og som nevnt; sjeldent noe problem å skifte/legge til ram, så sant det er ledige spor da. Lenke til kommentar
karken789 Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 maks 8gb har jeg funnet ut, er det vel bare å peise i 8 med en gang. koster 4-500 kroner for 2x4 brikker. men ssd, hvilke disker er det som passer, tenkter dimensjon, er jo flere å velge mellom. Tusen tusen takk for svar. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg valgte en Intel 320 da få laptoper uansett har SATA 6Gb og at Intel har 5 års garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå