Gå til innhold

virusprogram til macbook pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke antivirusprogram på Mac.

Hvilken bank er det du sliter med å komme inn i? Har aldri hatt problemer med noen av de jeg bruker. Vil tro de fleste banker også har egne instruksjoner for Mac-brukere, ring banken om ikke det gjør nytten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En 30 dagers prøve versjon av F-Secure sin antivirus kan lastes ned her. Har selv prøvd den og funnet den brukbar.

Til de som hevder du ikke trenger antivirus på MAC, så er det veldig naivt å tro man ikke får virus på MAC. Selv har jeg aldri fått virus på Windows maskinen, men like fullt har jeg antivirus på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel det er lenge siden programmer var trusselen. Infiserte websider med tilhørende trojanere og f.eks. pdf-filer som sender deg dit, det er mer trusselen i dag. Så er du på nett, så er det naivt ja..

Lenke til kommentar

Du trenger ikke antivirusprogram på Mac.

Hvilken bank er det du sliter med å komme inn i? Har aldri hatt problemer med noen av de jeg bruker. Vil tro de fleste banker også har egne instruksjoner for Mac-brukere, ring banken om ikke det gjør nytten.

HAHAHA, det kan jeg personlig skrive under på at er lurt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ok. så windows som har uttallig mange virus også får man det ikke, og OSX som 0 til 20 så burde man ha AV?

sjangsene er EKSTREMT lave, dessuten må det ha user input i form av hovedpassordet ditt, så... man trenger ikke antivirus prog på osx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Men hvem er det som i praksis har problemer med dette, utover en eller annen skrue antivirusselskapene klarer å rote frem fra kjelleren? Jeg har aldri hatt trøbbel selv, ei heller kjenner jeg noen som har hatt problemer med sine maskiner.

Så bare fordi du ikke har hatt de problemene og ingen du kjenner heller har hatt de problemene, så finnes ikke det problemet? Skulle jeg også da påstå at man ikke trenger til Windows heller siden jeg aldri har hatt virus? Vel nå gikk du over i kategorien ignorant.

Har måtte rette opp noen MAC'er som var infisert av trojaner og enden på de visene ble reinstallering.

Anyway. TS har fått det han ønsket seg. Diskusjonen om AV på OSX eller ikke, kan ikke gjøres med navlebeskuere.

Lenke til kommentar

Mine påstander:

(i) Jeg har vært borte i hundrevis av Macer gjennom mange år – etter at OS X kom har ingen vært infiserte.

(ii) I praksis er faren for å få maskinen infisert minimal så lenge man holder seg unna piratkopiert programvare. Jeg har heller ikke hatt virus i Windows, men der kjenner jeg hauger med tilfeller av det motsatte.

Din påstand: du har støtt på Macer med trojanere. Tviler ikke et øyeblikk på dette, men ser det som sannsynlig at eierne har vært en tur på torrentsider først, f.eks. på jakt etter den famøse iWork-utgaven.

Behovet for antivirus er så absolutt relevant for trådstarter, som er ny til Mac-plattformen, jfr en annen tråd her på forumet. Å slenge merkelapper som ignorant eller navlebeskuende på den som har ulike erfaringer fører ikke til så voldsomt mye godt. Har du nok datapunkter kalles det ikke ignoranse, men statistisk signifikans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...