Gå til innhold

Bærbar til bruk til studie og litt gaming

Anbefalte innlegg

Hei, det finnest sikkert 1000 tråder om akkurat dette, så beklager det! :)

Skal ha meg en ny bærbar datamaskin som skal brukest til studier og litt sånn utenom ;D

Kravene er:

- god batteritid

- mellom 13" og 15" skjerm

- mest mulig stillegående

- gode spesifikasjoner (til bruk av litt gaming (wow etc, altså ikke så altfor krevende spill)

- maks 7-8000 (er student så har ikke så sinnsykt med penger å rutte med)

Har tittet litt på denne her. Men vet ikke helt! så takker for svar og anbefalinger (gjerne datamaskiner dere selv har testet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det finnest sikkert 1000 tråder om akkurat dette, så beklager det! :)

Skal ha meg en ny bærbar datamaskin som skal brukest til studier og litt sånn utenom ;D

Kravene er:

- god batteritid

- mellom 13" og 15" skjerm

- mest mulig stillegående

- gode spesifikasjoner (til bruk av litt gaming (wow etc, altså ikke så altfor krevende spill)

- maks 7-8000 (er student så har ikke så sinnsykt med penger å rutte med)

Har tittet litt på denne her. Men vet ikke helt! så takker for svar og anbefalinger (gjerne datamaskiner dere selv har testet! :)

Den du har sett på er mer en god nok til det du beskriver. Kanskje litt liten skjerm?

Ut fra spesifikasjonene ville jeg kjøpt denne, selv om det er ekstremt vanskelig å si hvordan en PC oppfører seg uten å ha prøvd den. Kjøp den på ekspert eller siba, der har de åpent kjøp og du kan bytte den selv om den er brukt innen 30 dager. Bare husk å spør om dette FØR du kjøper den. Siba tror jeg har et gebyr på 200 kr, men denne PCen burde være mer en god nok, så du har gode odds =)

Lykke til med kjøpet

Lenke til kommentar

Hvis du er villig til å litt opp i størrelse vil U46SV ha dobbelt så god gaming-ytelse. GT 520M er såvidt raskere enn Intel HD 3000, og ikke særlig raskt, mens GT 540M er dobbelt så raskt som GT 520M igjen og kan spille dagens spill på helt akseptable innstillinger.

Kraftigere skjermkort spiser ikke ekstra batteritid siden disse skrus 100% av når de ikke er i bruk også, så dette vil ikke påvirke annet enn vekt og størrelse.

EDIT:

ASUS er sannsynligvis den beste produsenten i byggekvalitet og levetid mot pris, godt valg ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...