Tore M Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg sliter med å få tatt bilde av broren min med øynene åpne! Problemet skjer på 100% av alle de bildene jeg har tatt av han når jeg bruker bliz. Det ser ut som om kameraet sender ut ett blizblink før bildet blir tatt og ett når lukkeren er åpen. Det er samme problem om jeg benytter 1. eller 2. gardin blizutløser. Så tidligere på forumet at det var en kar som ikke klarte å ta bilde av katten sin med åpne øyner. Kanskje samme problem. Canon Norge mener broren min kanskje er en slags katte/supermann med superraske reflekser! og hadde ellers ingen fornuftige forslag til løsning. Tidligere hadde jeg problemer med en ekstern slavebliz, som var umulig å synkronisere med kameraets interne bliz. Jeg har nå kjøpt orginal Canon bliz, og har ikke problemet. Håper på svar Lenke til kommentar
terjed Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har ikke G5 selv, men det høres for meg ut som du har aktivisert antirødeøyne-funksjonen. Kanskje problemet løser seg hvis du slår av den funksjonen? Den sender ut ett eller fler blink før bildet tas for at pupillen skal bli mindre, og derved mindre sjans for røde øyne. Røde øyne kan jo fikses i fotobehandlingsprgram senere...det er ikke like lett å "fikse" lukkede øyne Lenke til kommentar
Tore M Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Vel, hadde det bare vært så enkelt, men det er det ikke. Jeg bruker IKKE anti-røde-øyne-funskjon når jeg fotograferer. Jeg har nå funnet ut at problemet gjelder de fleste canons digitalkamera. Tore Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har lukkede øyne på 80% av alle bilder som blir tatt av meg uansett hva slags kamera/blitz som brukes Ikke noe kult det. Tror det kommer av rask refleks/følsomme øyne eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå