Gå til innhold

Begynne med fotball igjen, hvilken divisjon?

Quaric

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle begynne med fotball igjen etter seks år uten noe lag, men kunne trengt litt hjelp angående hvilken divisjon jeg burde begynne med.

noen som har litt info angående hvor god man må være i de forskjellige divisjonene?

bor i oslo, kringsjå og er 20 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel egentlig det samme spørsmålet bare fra Trondheim. Forskjellen er dog at jeg ikke har spilt fotball i hele mitt liv, og utviklet først i år sansen for fotball. Selv syns jeg det hadde vært gøy å spille fotball bare for å ha en god grunn til å trene annet enn å "løpe løypa bittelitt raskere". Tror fotball kunne vært en god motivasjon her, men føler jo helst jeg bør finne et lag som ligger på samme nivå som jeg gjør - helt nederst.

Du sier snakke med klubber? Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg finner tak i dem engang, hvor mange divisjoner er det egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig det samme spørsmålet bare fra Trondheim. Forskjellen er dog at jeg ikke har spilt fotball i hele mitt liv, og utviklet først i år sansen for fotball. Selv syns jeg det hadde vært gøy å spille fotball bare for å ha en god grunn til å trene annet enn å "løpe løypa bittelitt raskere". Tror fotball kunne vært en god motivasjon her, men føler jo helst jeg bør finne et lag som ligger på samme nivå som jeg gjør - helt nederst.

Du sier snakke med klubber? Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg finner tak i dem engang, hvor mange divisjoner er det egentlig?

I Norge har vi 5 9 divisjoner (ihvertfall, ble plutselig usikker på om det var flere). Det nærmeste lokale laget hvor jeg bor er f.eks i den dårligste 5 divisjon, men ambisjonene til de som spiller der er kun å ha det gøy. Og er selvsagt kun lokale folk som stort sett er naboer med hverandre som er på laget.

Her finner du en oversikt over idrettslag i Trondheim. Der har de en egen kategori for fotball :)

Det aller mest kurrante ville selvsagt vært å finne det laget som ligger nærmest deg, geografimessig.

Edit: Ang divisjonen. Takk til Hanske :)

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...