p0pc0rn Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Heihei. Begynner til uke tenkte jeg på et treningsprogram som jeg skal prøve å ta serriøst. Med dette programmet følger et kostholdsprogram. Kostholdsprogrammet har satt opp fem måltider om dagen. Frokost, mellommåltid, lunch, middag, etter trening og kvelds. Frokosten tar jeg om morgen, mellommåltiden skal jeg også klare å få i meg. Men så er det at lunchen kan bli vanskelig å ta midt på dagen siden jeg har jobb. Om jeg tar lunchen etter jobb, ca klokken 15. blir det en sen middag, ser for meg i 17-18 tiden. Så skal vel helst maten sige litt før man hiver seg ut og trener. Problemet er at det blir så sen trening om jeg skal følge dette programmet. Noen som har noen forslag til hvordan dette kanskje kan gjøres litt anderledes? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Lunsj skal være i elleve tiden, ikke klokken tre. Du kan ikke lage nye regler her, da man ikke skal gå for lenge uten inntak av mat. Du kan vel ta med deg en proteinbar/måltidsbar i lomma? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Meget godt forslag. Hvorfor tenkte jeg ikke på det Takk! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 da man ikke skal gå for lenge uten inntak av mat. Tenker du da i forhold til myten om at man må spise noe hver tredje time? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det er ingen myte. Kroppen har det mye bedre med et jevnt blodsukker. Tre timer kan også være noe lenge. Personlig spiser jeg gjerne hver 1,5-2 timer. Men det kommer også an på om man er mye i aktivitet etc. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det er ingen myte. Kroppen har det mye bedre med et jevnt blodsukker. Tre timer kan også være noe lenge. Personlig spiser jeg gjerne hver 1,5-2 timer. Men det kommer også an på om man er mye i aktivitet etc. Les deg gjerne opp på periodisk faste, om du ønsker. http://fitnessbloggen.no/de-10-storste-mytene-om-faste/ 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Det er ingen myte. Kroppen har det mye bedre med et jevnt blodsukker. Tre timer kan også være noe lenge. Personlig spiser jeg gjerne hver 1,5-2 timer. Men det kommer også an på om man er mye i aktivitet etc. Måltidsfrekvens har ingen verdens ting med blodsukkeret å gjøre om glykemisk last på måltidene er normal... edit: http://www.leangains.com/search/label/Meal%20Frequency Endret 2. september 2011 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Kan igjen være gunstig for noen å holde et jevnt blodsukker - for noen forebygger det sultfølelse og gir lavere sjanse for at du sprekker og hiver innpå noe i "farten" som du ikke har godt av. Om du derimot er viljesterk og klarer å holde deg, så kan du spise to måltider dagen om så skulle ønskes uten at det har en dritt å si for forbrenningen din. Endret 2. september 2011 av Calath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå