Orwandel Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Metascore: 89 User score: 8.9 http://www.metacritic.com/game/pc/deus-ex-human-revolution http://www.youtube.com/watch?v=KEBtrY-zlYo En dyster og melankolsk stemning vedlikeholdes samme hvor du er. Den vakre musikken og grafikken skaper en gjennomført atmosfære som de fleste spill kan bli grønne av misunnelse over. Det er likevel ikke bare det du ser og hører som bidrar til stemningen, men hele Human Revolution har åpenbart blitt utviklet som et helhetlig spill hvor hver minste detalj er planlagt. Selv om du er en mektig og snartenkt kriger, kan du ikke unngå å bli påvirket av den mørke verdenen rundt deg. http://www.gamer.no/artikler/92380/anmeldelse-deus-ex-human-revolution/ Jeg har nylig gått til innkjøp av Deus Ex: HR, og ble positivt overrasket til de grader. Jeg hadde forventet en konsoll-ifisert action-shooter med XP, men fikk istedet et (noen lunde) old school shooter-RPG, mye mer likt det orginale Deus Ex enn jeg hadde våget å håpe. Her får du vanskelige valg, oppgraderinger som betyr noe (ikke bare "gjør mer skade") for hvordan du spiller, og en handling som har store konsekvenser. -Liten spoiler fra første oppdraget- For å ta et eksempel av sistnevnte: Jeg ble kalt inn på jobben (som sikkerhetssjef i et firma) for å redde noen gisler. Jeg møtte opp på kontoret, gjorde de forberedelsene som jeg fikk beskjed om, men jeg somlet veldig med å utforske bygningen (siden jeg regnet med at det ikke spilte noen rolle) og prate med folk, istedet for å løpe til helikopteret. Så plutselig fikk jeg høre over sambandet at nå hadde terroristene henrettet 8 uskyldige sivile. DA fikk jeg ræva i gir! (men slapp av, du har egentlig god tid, jeg bare somla noe innmari!). Jeg fant etter hvert likene til alle gislene som var henrettet, måtte slukøret innrømme at de døde fordi politiet måtte vente til jeg kom (etter beskjed fra sjefen), og gikk glipp av side quest og belønning siden jeg ikke greide å redde alle. Jeg redda en dame, men hun var for opptatt med å bryte sammen i gråt siden mannen hennes var en av de døde (du får muligheten til å prate med han hvis du greier å redde han, og han ber deg om å redde kona). [kommer mer, men nå må jeg spille litt] Noen andre som vil dele hva de liker ved dette spillet? Endret 30. august 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
Inzane Cat Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Hvorfor ikke bruke denne tråden? Endret 30. august 2011 av Inzane Cat Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hvorfor ikke bruke denne tråden? Her har fyren tydligvis brukt tid å lage, så kommer du med den knusende kommentaren ;p Men jeg er enig med deg anyway ^^ Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Jeg søkte seriøst etter lignende tråder, men fant ikke den... merkelig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Denne tråden har ein førstepost som er litt meir klassisk førstepostmateriale i ein generell tråd - men sidan eg trur me praktiserar laissez-faire i høve til kva trådar folk vil nytte, så kan du jo til dømes forsøke å vinkle denne tråden litt annleis enn den andre, så dei kan sameksistere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå