krix Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) finnes det gode bøker å få kjøpt på norsk angående java? isåfall hvor? edit: er denne god? http://www.tisip.no/faces/public/boker/bok.jsp?ex=2&id=483 Endret 30. august 2011 av krix Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Brukte den mye selv... Men den er for gammel nå. Se heller på: Java som første programmeringsspråk. Nyere og litt bedre skrevet. ISBN: 978-82-02-24554-2 Brukte begge disse bøkene på NITH Lenke til kommentar
Athey Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Her har du et bra online-kurs også, hvis du er interessert i det EDIT: Sorry, tenkte JS Endret 1. september 2011 av Athey Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 selv om den er på engelsk vil jeg anbefale deg heads first java, den er veldig lettlest og skrevet på en litt mer underholdende måte enn mange andre tyngre bøker. Lenke til kommentar
krix Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 jeg er jo 16 år, så forslag? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vil si ingen norske programmerings bøker er anbefalte. Programmering foregår på engelsk, og er derfor best å lære seg på engelsk! 1 Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg må si meg enig med miXer, men vi brukte boka "Rett på Java" i det grunnleggende javakurset på UiO. Boka var ikke spesielt bra, men den var ganske kort og hadde en del kodeeksempler. Ellers kan jeg anbefale å prøve deg fram litt. Men hvis du finner en lett innføring i Java, så tar det ikke lange tida før du er i gang med mer avanserte artikler og mer avanserte programmer. Hvis du skal begynne med java, så vil jeg anbefale at du bruker et utviklingsmilø/IDE som Eclipse, NetBeans etc. De har autocomplete, dvs at du kan skrive noe også får du opp forslag til hva det kan være. Men hvis du virkelig skal lære java så er det nok best med engelske bøker, jeg har ingen konkrete bøker å anbefale for nybegynnere. Etterhvert som du blir bedre kan du se litt på "Data Structures & Problem Solving Using Java" Lenke til kommentar
tegast Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har lært en del java fra å se på youtube serier, som den her for eksempel fra TheNewBoston: Han forklarer ting veldig godt synes jeg =) Lenke til kommentar
krix Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 jeg har hørt om han:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå