nahojdat Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Fått i oppdrag å lage en LITEN HTPC som er billig og med lite strømforbruk. Så tankene gikk straks over til mitt første mini-ITX bygg noe jeg ikke har så mye erfaring med. Bruk er generelt HTPC bruk med windows som base med XBMC eller Mediaportal, og Navi-X plugin. Streaming opp til 1080P over 5GHz trådløst nettverk (samba + upnp), har nettverk klart til dette inkludert USB nettverkskort til det. HDMI er viktig. Vil bli kjørt i stereo. Skal styres med Android tlf. Har kikket på disse to hovedkortene: ASRock A330ION og MSI E350IA-E45 Et klart valg blant disse eller andre alternativer i samme prisklasse? Fant dette kabinettet: AplusCase CS-160 (vil PSUen holde til et av hovedkortene?) 2.5" s-ata HDD ligger klar. Holder 2GB minne til dette med 32 bit Win 7? Tanker, tips, anbefalinger mottas med stor takk Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Om jeg var i din situasjon vill jeg ha gått for en Intel i3 istedenfor, da den har litt mere kraft en atom har. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Problemet er at da øker budsjettet ganske mye. Trengs det mer kraft til det denne maskinen skal brukes til? Såvidt jeg har funnet ut på nett så klarer begge de hovedkortene sine integrerte skjermkort å spille av 1080P uten problemer, eller har jeg lest feil? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det skal de, men jeg fikk iverfall ikke spillt av full hd på Atom 330 Nvidia ion oppsettet mitt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Hmm, noen som har fått testet med Fusion APUen som er i MSI kortet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Fant ut selv, virker som Fusion er veien å gå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå