nebbdyr Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Fikk beskjed av historielæreren at jeg skulle holde foredrag om "revolusjoner på 1930-tallet". Det eneste tipset jeg får er "det startet i frankrike etc..." skal bare være et kort lite foredrag, nok til å snakke fritt i 5 min elns..;p noen som har et tips til HVA jeg kan snakke OM? Takk på forhånd : )) Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Bruk historieboken din, dette er typiske ting de putter i lærebøkene. 2 Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Bruk historieboken din, dette er typiske ting de putter i lærebøkene. ehehehehhehehehehe:p næi Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Kan jo være den spanske det er snakk om? Link Endret 5. september 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det er nok det, ja. I 1934 startet en gruppe franske venstreradikale "Folkefronten" som et tilsvar til nazismen og fascismen. To år senere fulgte spanske venstreradikale opp med en tilsvarende organisasjon. I både Frankrike og Spania vant de valgene i '36, og satte igang reformer. Det førte til at de konservative reagerte, og i Spania begynte militære med Franco i spissen å tenke på statskupp. Det utløste borgerkrigen. Her er en side med en grei tidslinje: France and the Spanish Civil War Geir Lenke til kommentar
nebbdyr Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Det er nok det, ja. I 1934 startet en gruppe franske venstreradikale "Folkefronten" som et tilsvar til nazismen og fascismen. To år senere fulgte spanske venstreradikale opp med en tilsvarende organisasjon. I både Frankrike og Spania vant de valgene i '36, og satte igang reformer. Det førte til at de konservative reagerte, og i Spania begynte militære med Franco i spissen å tenke på statskupp. Det utløste borgerkrigen. Her er en side med en grei tidslinje: France and the Spanish Civil War Geir beklager, hadde nesten gidd opp denne tråden :o hmm, interessant. Jeg har lett OVER ALT og har ikke funnet noe om dette.. rart:/ men jo, dere har vært til stor hjelp tusen takk : ))) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Bare hyggelig Endret 12. september 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå