Gå til innhold

Streaming av musikk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte jeg skulle henvende meg her, siden jeg selv ikke vet hvordan jeg skal løse dette.

Problemstillingen er som følger:Har et stereoanlegg på stua hvor jeg har en eldre pc stående som mediastasjon, koblet til via HDMI til TV og videre ned på forsterker. Har i tillegg en PS3 stående koblet opp. Spørsmålet og ønsker mitt er å få et mindre kompaktanlegg/radio/høytalere i et annet rom som kan spille/streame den samme musikken som til enhver tid spilles fra "mediastasjonen" på stua. I tillegg skulle det gjerne vært gjort innen for et studentbudsjett...

Hadde vært flott å få noen innspill. Ha overbærenhet for at forklaringen er relativt primitiv, er relativt fersk på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat noe slikt jeg er på leiting etter! Har ikke en DNLA-TV eller NAS nei, men å sette opp PC'n er vel ikke så vanskelig, for det kan vel gjøres via WMP? Hvordan det?

I utgp. har jeg ikke behov for dockingstasjon osv. på det tilstøtende anlegget/høytalerne, fordi det finnes allerede i huset :)

Mener jeg så et slikt opplegg med bare to USB-stikker som sendte lyd med hverandre i et søndagsmagasin i en eller annen avis for ikke lenge siden... Er det mulig å kombinere en slik løsning med et billig kompaktanlegg med USB-stikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...