BjoernVegard Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hei Vifta mi bråker veldig, og jeg tror det dreier seg om støvproblemer. Har snakket med en pc ekspert. Han sier han kan få ordnet det. Jeg kjøpte pcen hos komplett.no Vil garantien gå ut så fort noen andre utenom komplett.no selv, åpner opp pcen? Eller går det bra hvis han skriver ut kvittering, han pc eksperten? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Trenger ikke kvittering i det hele tatt. Om du åpner kassa har ingenting å si for reklamasjonsretten (det folk flest kaller "garanti"). Faktisk, så skal du rengjøre kjøleribbene fra tid til annen, det regnes som normalt vedlikehold. Endret 30. august 2011 av SilverCRX Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Garanti kan ryke, reklamasjonsrett ryker ikke. Halvveis offtopic: Noen som vet om ftu-dom der det er blitt gitt avslag på reklamasjon pga manglende støvrens? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Problemer som skyldes støv dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Halvveis offtopic: Noen som vet om ftu-dom der det er blitt gitt avslag på reklamasjon pga manglende støvrens? http://www.forbrukertvistutvalget.no/dokumenter/20110203/58705_1_P.pdf Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Så fyren tapte saken ja. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jepp. Så garanti kan ryke om du åpner kabinettet, mens reklamasjon kan ryke om du ikke åpner og rengjør. Siden forbrukerkjøpsloven stort sett alltid gir bedre rettigheter enn garanti fra produsent, så ville ikke jeg brydd meg så veldig mye om garanti. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg renser alltid jeg så bryr meg ikke om garantien i det hele tatt ettersom reklamasjon er jo bedre ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå