Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem med flytende farger

Anbefalte innlegg

Hallo!

Børstet støv av min gamle maskin her om dagen (bokstavelig talt) og kom plutselig på hvorfor jeg byttet den ut.

Det skjedde for et snaut år siden. En dag når jeg skrudde den på så virket det som om alle fargene begynte å flyte utover skjermen og det var grønne, rosa og alle regnbuens farger over hele skjermen. Dette skjedde fra jeg startet den opp i DOS til jeg var helt inne i windows. Det første jeg tenkte da var at det var grafikk-kortet, men istedet for å bytte det ut så kjøpte jeg meg heller ny maskin. Nå når jeg fant fram denne maskinen igjen så er problemet der fortsatt, men det virker på en måte som det ikke er noe feil med den. Bortsett fra at jeg nesten ikke kan se hva som foregår på skjermen så virker alt annet å være i tipp topp stand. Den er super rask som alltid og det hender til og med at det klarner opp så jeg får sett litt av skjermen.

Og bare for å si det, det er ikke skjermen det er noe feil med. Har prøvd med flere skjermer, men samme suppa der.

Hørte at dette kan komme av at det er støv på viktige komponenter så jeg åpnet opp maskinen for å rengjøre litt. Der var det ekstremt mye støv så jeg fjernet de enkleste delene, men det hjalp dessverre ikke stort.

Spørsmålet er: Noen som har noen meninger på hva dette kan være? Vil det hjelpe å fjerne mer støv? Lagt ved ett par bilder...

Hadde vært morro å fått fikse denne dataen igjen, da den er mye bedre å spille på en nåværende :D

post-259378-0-09017200-1314690272_thumb.jpg

post-259378-0-15339500-1314690553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, var det jeg tenkte selv og til og begynne med :p

Maskinen er noen år gammel, har for eksempel MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI hovedkort med en athlon 64 prosessor. Hvordan vil dette fungere sammen med nyere grafikk kort? Har ikke fulgt så mye med på datafronten i det siste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...