Gå til innhold

Skyrim er mindre enn du tror (X360)

Anbefalte innlegg

Har jo hørt fra diverse brukere her inne som sier at 6000,- ikke holder for å slå 360 sin kraft med grafikk, dette er helt feil og dem har bare ledd av meg ;)

Kammeraten min har en på til 6k og han kjørte BFBC2 i 1080p, 4xAA med 60 FPS hele tiden.

Bare å håpe at dette spillet ikke har mindre innhold...

Husk at konsollene er gamle maskiner med utdatert hardware.

Det er ikke noe problem å bygge en PC til 6000 kroner som yter langt bedre enn Xbox 360 og PS3.

Konsollspillerene vet desverre ikke hva 1080p, AA og FPS betyr og faktisk hva det gjør ellers ville ingen spilt konsoller til dags dato.

Det er komisk og nesten litt tragisk å se hvordan enkelte har blitt hjernevasket enten av sin egen fantasi eller av media til å tro at konsollene (Xbox 360 og PS3) yter like bra som en PC. De vet rett og slett ikke realiteten, men er lost in space.

Endret av Straffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å bygge en PC til 6000 kroner som yter langt bedre enn Xbox 360 og PS3.

Konsollspillerene vet desverre ikke hva 1080p, AA og FPS betyr og faktisk hva det gjør ellers ville ingen spilt konsoller til dags dato.

Det er komisk og nesten litt tragisk å se hvordan enkelte har blitt hjernevasket enten av sin egen fantasi eller av media til å tro at konsollene (Xbox 360 og PS3) yter like bra som en PC. De vet rett og slett ikke realiteten, men er lost in space.

Kan ikkje fortelje dei som er hjernevaska kva 1080p, AA og FPS er.

Det enkle faktum at eg trives med å spele på konsoll, og ikkje ønskjer å oppgradera PCen min til ein spelemaskin er rett og slett ikkje ein god nok grunn?

PCen blei for lenge sidan ombygd til ein rein fil-server, og eg sitt idag berre med ein HP Elitebook som "bruks-pc".

Eg har forøvrig heller aldri ymta frampå, eller trudd at XBOX360 eller PS3 kan måla seg med ein specca PC.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Kan ikkje fortelje meg som er hjernevaska kva 1080p, AA og FPS er. Så det enkle faktum at eg trives med å spele på konsoll, og ikkje ønskjer å oppgradere PCen min til ein spelemaskin er rett og slett ikkje ein god nok grunn?

Eg har forøvrig heller aldri ymta frampå, eller trudd at XBOX360 eller PS3 kan måla seg med ein specca PC.

Jeg siktet ikke til deg men generelt.

Du trenger ikke en specca PC for å måle seg opp mot Xbox 360 eller PS3. Du trenger bare en PC.

At du trives med å spille på konsoll er helt opp til deg. Ingen som skal ta ifra deg den gleden. Sikter du til at du liker sofa, kontroller i hånda bla bla bla så ville jeg tenkt meg litt om da om du liker også grafikk. Det er ikke noe problem å bruke en kontroller til PC også.

Konsollene er fine dem. Guttungen på 4 år spiller på konsoll og han er storfornøyd.

Jeg kan fint spille sammen med han også på konsollen og ha det gøy.

Det er først når de som spiller på konsoll tror at dette er like bra som en PC eller nesten like bra at det er riv ruskende feil.

Lenke til kommentar

Jeg siktet ikke til deg men generelt.

Du trenger ikke en specca PC for å måle seg opp mot Xbox 360 eller PS3. Du trenger bare en PC.

At du trives med å spille på konsoll er helt opp til deg. Ingen som skal ta ifra deg den gleden. Sikter du til at du liker sofa, kontroller i hånda bla bla bla så ville jeg tenkt meg litt om da om du liker også grafikk. Det er ikke noe problem å bruke en kontroller til PC også.

Konsollene er fine dem. Guttungen på 4 år spiller på konsoll og han er storfornøyd.

Jeg kan fint spille sammen med han også på konsollen og ha det gøy.

Det er først når de som spiller på konsoll tror at dette er like bra som en PC eller nesten like bra at det er riv ruskende feil.

Nei, skjønte at du ikkje sikta rett til meg - men generelt blir og litt feil. Dei finnes, absolutt - men vil påstå at dei er i mindretal.

At grafikken er dårleg på PS3 og XBOX360 meinar eg òg blir feil. Kva med Uncharted serien? Gears of War? Mass Effect? Forza Motorsport 3 go 4, GT5?

Hovudgrunnen til at eg føretrekk konsoll er at eg er ikkje intressert i å oppgradere PCen. Samt at eg har brukt tid og pengar på å byggje meg ein ordentleg "man-cave". :-)

Lenke til kommentar

At grafikken er dårleg på PS3 og XBOX360 meinar eg òg blir feil. Kva med Uncharted serien? Gears of War? Mass Effect? Forza Motorsport 3 go 4, GT5?

Jeg har aldri sagt grafikken er dårlig på Xbox 360 og PS3, men grafikken er så mye bedre på PC :)

Etter mange år skriverier på slike forumer har jeg funnet ut for lengst det liten vits å "overtale" noen. Så jeg er ikke ute etter å overtale deg til å prøve å spille på en PC, men alikevel får man den følelsen "du skulle bare ha visst.."

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

Kvifor skulle ikkje "konsollfolk" vite kva 1080p tyder? Det er tross alt TV-sjargong - i PC-samanheng er det fullstendig overflødig informasjon, og faktiske tal som 1902x1080 er meir nøyaktig. PC-monitorar har nytta progressive scan i snart ein mannsalder. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...