AyeGee Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg har Asus P6T SE og skal kjøpe meg 12gb of Patriot DDR3 2000mhz RAM, vil den passe. Ser jo at P6T støtter opp til 2000 mhz, men står noe mer som jeg er usikker på. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Ja det vil passe til ditt hovedkort, men ikke la Dram Volt stå på auto når / hvis du overklokker. Lås volten til 1.64, dette på grunn av at CPU kan ta skade av høyere volt på minnet hvis jeg husker rett. Forøvrig kan det godt hende at du må oppdatere til siste versjon av bios for at kortet skal kjenne igjen minnet. Jeg antar du kjøper akkurat dette minnet for å overklokke maskinen din ut over de vanlige 4GHz som man enkelt oppnår med helt standard minne, er min erfaring. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Jeg klokker den til 3.6-4 ghz. i7 930. For å være helt ærlig kjøper jeg det fordi det var det eneste på lager atm, og at det koster det samme som 1600mhz. Takk for tipset. Ble veldig usikker når det sto 2000 (O.C)* på Asus sine sider. Endret 30. august 2011 av AyeGee Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Bare så det er sagt: Jeg tviler sterkt på at prosessoren din vil takle tre brikker på 2000MHz, minnekontrolleren i en i7-prosessor takler mye, men grensa pleier å ligge på rundt 1800MHz når du setter QPI/VTT på maks anbefalt. Videre er det ingen ytelsesgevinst ved å kjøpe raskt RAM, du vinner mer på å spare penga til ny prosessor. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Ok. Takk for tilbakemeldingene. Bestilte rammen og får den i dag. Skal klokke opp CPU til 4ghz når jeg kommer hjem og teste ut rammen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Ikke forvent noe spes over 1600MHz uansett, dette er maks hva Intel garanterer. Det er grunnen til at det står 2000 (OC) for du har da en overklokk på gang. Noen CPUer kan tynes langt minnekontroller messig, andre vil ikke over 1600 MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå