Joshua962 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 hei, har en feilbeskrivelse på min maskin som er sendt til acer sammen med maskina. Er det noen som kan se om det er noe som går på reklamaskjon eller om jeg må regne med å betale for repp, el kjøpe meg en ny maskin Packard bell TJ75 1år og 3 måned gammel Feilbeskrivelse Maskinen belir veldig varm, målte tempraturer er 50 til 63 grader idle og 75 til 100 grader under lode. Ved vanlig bruk som surfing og musikk avspilling samtidig ligger maskina mellom 60 til 75 grader ved romtemp på 22 grader. Bruker kjøleplate med vifte under maskina, ennå er det disse tempraturenne. Den har vært en varm maskin siden jeg kjøpte den, men de siste 7 måndtene har den blitt varmere og varmere og nå har skjermkortet blitt defekt. Den vil ikke instalere skjermdrivere korekt da den ikke finner maskinvare til driverne. windows oplevelsesideks sier at det ikke er noen multimediestøtte i maskina. Under filmavspilling vill maskina ikke spille av lyd korekt, dette er via hdmi til tv. Nå har jeg foretatt en nyinstalasjon av windows og under instalasjonen kolapser maskina hele tiden og jeg må vente til maskinen har blitt kald nokk før jeg kan fortsette instaleringen. Spilling på maskinen kan en bare glemme. Dette er hardwarerelaterte problemer som bare blir værre og værre, har blåst ren viften i maskina så det skal være luftgjenomstrømning nokk. I det siste har maskinen begynt å slå seg helt av eller den får blå skjerm hvor det står at den har slått seg av selv for å hindre skade på maskinen. Dette kommer nokk av varmen tenker jeg da reinstalering av win7 er gjort utallige ganger og problemet vedvarer. Har også prøvd å senke ytelsen til cpu en til maks 40% men maskinen er like varm. Lykke til Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 høres ut som en reklamasjons sak ja, så fremt du ikke har skrudd opp maskina da de lett kan bli litt kranglete på dette.. men du har sendt en packard bell til acer for reparasjon? :S så vidt jeg vet så er det infocare som reparerer packard bell I Norge, vet at acer og asus benytter seg av et annet firma for reparasjoner men acer reparerer ikke noe selv de heller Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Dette er hardwarerelaterte problemer som bare blir værre og værre, har blåst ren viften i maskina så det skal være luftgjenomstrømning nokk. I det siste har maskinen begynt å slå seg helt av eller den får blå skjerm hvor det står at den har slått seg av selv for å hindre skade på maskinen. Har du blåst ren viften på riktig måte og ikke bare flyttet støvet inne i maskinen? Hvilken feilkode for su på Blue screen (feilkoden hjelper med å finne antatt riktig årsak)? Og til Weebl: Packard Bell is a subsidiary of Acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå