Gunn@r Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jeg har en Nokia N97, og når jeg prøver å koble denne til PCen ved hjelp av bluetooth, så funker dette (tilsynelatende) veldig greit. PCen finner telefonen, jeg får "paret" de, PCen vises på telefonen, og telefonen vises under Enheter og skrivere på PCen. Og når jeg skal ta å overføre for eksempel et bilde fra PCen til telefonen, så funker dette helt fint. Men når jeg skal ta å overføre for eksempel et bilde fra telefonen til PCen, så får jeg opp "Enheten støttes ikke". Nå skal det sies at jeg får opp på PCen at Windows ikke får installert/finner driver(e) når jeg "parer" telefonen og PCen, selv om den blir lagt til på PCen, og at det funker å overføre fra PC til mobil. Bruker Windows 7. Håper noen kan hjelpe Spør om det er behov for mer informasjon. Endret 31. august 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Bruker du OVI Suite eller PC Suite? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 30. august 2011 Forfatter Del Skrevet 30. august 2011 Bruker du OVI Suite eller PC Suite? Ingen av delene. Funker på den bærbare jobb-PCen min, men den stasjonære PCen hjemme (som bruker en Bluetooth-dongel) får jeg det ikke til å funke på. Når jeg velger å sende fra mobilen og til jobb-PCen, så legger bildet (om det er det jeg sender) seg i Mine bilder. Så er bare via utforskeren i Windows... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det samme OS og SP/patchenivå på PCene? Installer OVI, så er nok problemet løst. Du kan da bruke enten kabel eller BT mellom PC og telefon. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Er det samme OS og SP/patchenivå på PCene? Installer OVI, så er nok problemet løst. Du kan da bruke enten kabel eller BT mellom PC og telefon. Er samme OS og SP på de to maskinene. De skal være rimelig identiske, bortsett fra at den ene er bærbar med innebygd BT, mens den andre en stasjonær med en BT-dongel. Jeg er klar over at jeg kan installere OVI, og så får det til å funke. Men er litt prinsipp (og kanskje stahet hehe) inni dette. Siden det funker på den ene PCen, så vil jeg ha det til å funke på den andre også. Eller iallefall finne ut av hvorfor det ikke funker. I bunn og grunn vil jeg kunne finne bildet på telefonen, velge send via BT, finne PCen i listen over enheter på telefonen, trykke send, og så at det dukker opp i Mine bilder på maskinen, uten at jeg trenger å røre den stasjonære maskinen engang (BT må jo være aktivert på forhånd da). Men kanskje for mye forlangt hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå