Arbitor Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg ny bærbar datamaskin etter at min gamle stasjonære tok kvelden. Den vil primært bli brukt til spilling og for å se på filmer, kanskje litt bilderedigering i Photoshop i ny og ne. De spillene jeg spiller Modern Warfare 2, Minecraft og litt World of Warecraft i tillegg til noen andre små-spill. Å kjøre spillene på den høyeste oppløsningen er absolutt ikke noe krav jeg har og om datamaskinen ikke klarer å kjøre men fin flyt om jeg skulle ønske å spille det er ikke farlig. Har spilt MW2 på 1024*768 så lenge jeg har spilt og syns det er greit. Vil gjerne kunne se filmer i god oppløsning men er ikke er krav at datamaskinen klarer. God lyd er ikke noe jeg bryr meg om da jeg som oftest bruker headset. Når det kommer til varme og støy så vil jeg jo gjerne at det skal være minimalt, men om den blir litt varm eller lager litt støy går helt fint. Har kikket litt rundt omkring men er ingen ekspert når det kommer til hvilke komponenter som er best eller dugelige nok til mitt bruk. Datamaskinens fysiske form bryr jeg meg ikke noe så lenge den ikke er rosa eller noe sånt ekstremt. Vet ikke om jeg er urimelig men vil gjerne holde meg under 10 000 kr da lommeboka ikke er den tykkeste, men om det ikke finnes bærbare som passer mine krav til den prisen må jeg bare punge ut. Kommer heller ikke til å kjøpe med en gang så om jeg heller burde vente et par måneder før det kommer ut noe bedre eller ting faller ned i pris. Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Du trenger ikke å betale mer enn rundt 5000 kroner for å få en maskin av god kvalitet som dekker alle dine krav. Men hva hadde du tenkt deg av størrelse? Hvis du ikke kommer til å dra med deg maskinen ut daglig, kan jo en 17-tommer være et fint valg. Eller har du f.eks en ekstern skjerm å koble til hjemme? Denne maskinen skal dekke alle dine behov, og er en av de aller beste kjøpene jeg kan tenke meg, for en forholdsvis rimelig allround maskin, med tilfredstillende byggekvalitet og kvalitetsfølelse. Den største ulempen med den (det er jo alltid noe, ikke sant...) er den forholdsvis lave oppløsningen på skjermen. 1366x768 er dog en helt vanlig oppløsning i dagens marked av 15-tommere. 17-tommer: Denne. Eller denne. Forskjellen mellom X og N-utgavene er selve utførelsen, N-maskinene har litt lekrere design, og den har dessuten større oppløsning på skjermen. At det er Asus-maskiner som blir anbefalt, er ingen tilfeldighet; Asus utmerker seg i disse dager ved å ha en hel rekke modeller som plasserer seg midt i blinken for manges behov, samtidig som prisene er gunstige, og den generelle kvaliteten er god. Og det er ikke bare meg som har oppdaget det Endret 29. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Arbitor Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Takk for svar Størrelse er ikke noe jeg bryr meg om. Er som regel hjemme og de få gangene jeg drar noe steder så bryr jeg meg ikke om maskinen veier litt eller er litt stor. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Her har du den råeste spill bærbare som du får til under 8k. Link!!! Den burde klare de nyeste spillene på rimelig høye innstillinger. Lenke til kommentar
Arbitor Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå