Gå til innhold

Naboen fikk min linje


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er egentlig ute etter litt praksis og kunderettigheter i et sikkert ikke så veldig spesielt tilfelle. Jeg har hatt ca. 12 mbit adsl fra Telenor i et par år nå og så skulle naboen få seg bredbånd. Samtidig som hans linje kom opp, 12 mbit, så falt min linje ned, påfallende tilfeldig. Jeg meldte feil og montør ble kalt ut. Han så seg fornøyd straks det ble link i modemet, men nå har jeg bare 7.5 mbit. Jeg har sagt i fra til Telenor om den reduserte hastigheten, men jeg har dessverre stor tvil på at jeg noen gang kommer til å se min vakre hastighet igjen, det er nemlig ganske råtne kabler i området hvor jeg bor.

 

Hva er normalt å gjøre i et slik tilfelle? Jeg er jo trofast kunde, har nærmest et eierskap til akkurat det trådparet naboen fikk. Vet Telenor ikke har så mye med saken å gjøre, egentlig, men det er jo heller ikke tjenestevei å kontakte montørselskap direkte, selv om det er helt soleklart deres feilkobling som er problemet. Blir sikkert avfeid som en tulling av de om jeg prøver å ta kontakt.

 

Jeg kan ta saken i egne hender, alle nabolagets kabler går gjennom kjelleren min, men lovligheten er jo et tema, vil helst at rett skal være rett...

 

Hjelp, anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. Jeg er jo trofast kunde, har nærmest et eierskap til akkurat det trådparet naboen fikk.

En ting er klart. Du har ikke eierskap til Telenors kobber.

 

At ydelsen på din adsl faller har ikke nødvendigvis sammenheng med at Telenor har benyttet "dine" kobbertråder" men at den generelle kapasiteten i sentralen eller kabelnettet har nådd maks utnyttelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...